"A késői Tiziano és a festészet érzékisége" című kiállítás 2008. január 6-ig tart nyitva az osztrák fővárosban, februártól pedig a velencei Galleria dell' Accademiában lesz látható. A velencei galéria szorosan együttműködik a bécsi múzeummal, amely 27 Tiziano festmény - és ezzel az érett reneszánsz alkotásaiból álló egyik legjelentősebb gyűjtemény - birtokosa.
A most megnyílt megakiállítás előkészületei már 2000-ben megkezdődtek. A hét éven át tartó restaurációs munkálatok során szakértőknek sikerült teljesen helyreállítaniuk a magas kort megélt, 1533-tól V. Károly császár udvari festőjeként dolgozó mester nem egy alkotását. Új röntgensugár és infravörös technika segítségével fény derült az idős mester vitatott festési technikájára is. Amit szakértők évszázadokon át "befejezetlen alkotásoknak" véltek, azokról kiderült, hogy Tiziano szándékosan alkalmazta a restaurálás után megmutatkozott fényhatást.
Az új tudományos felismerések hitelt érdemlően cáfolják azokat az idős mesternek tett szemrehányásokat, amelyek szerint befejezetlen alkotásokat adott át megrendelőinek, hanyagul dolgozott, a csekély vételár miatt nem erőltette meg magát vagy élemedett kora miatt alig tudta már tartani az ecsetet.
A Tiziano késői alkotásaiban megmutatkozó "nyílt, forradalmi festési technika" nemcsak Velázquez (1599-1660) vagy Rembrandt (1606-1669) festészetét befolyásolta, hanem egészen az expresszionistákig érezhető - mutatott rá Sylvia Ferino-Pagden, a bécsi múzeum kurátora.