Az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának referense elmondta, hogy a 20 millió forintot érő, ESO LS 3.0 típusú műszer többet tud a nálunk használatos traffipaxoknál, mert egy járműről két felvételt is készít, elölről és hátulról is. Ennek azért van jelentősége, mert ily módon a szabálytalan motorosokat is ki lehet szűrni. Az optikai elven működő készülék a kocsi vezetőjének arcáról is pontos felvételt készít, így az esetleges reklamálásnál ez jó támpontul szolgálhat a rendőri szerveknek - tette hozzá.
A berendezést a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság már fél éve teszteli, s további néhány hónapos vizsgálatra van szükség a végleges véleményalkotáshoz, ugyanis a képek feldolgozásának kapacitását is bővíteni kell, ami időt vesz igénybe - húzta alá az alezredes. Amennyiben a próbaberendezés beválik, úgy lehetőség nyílik rá, hogy ilyen műszert saját költségvetésük terhére megvásároljanak a megyei rendőr-főkapitányságok.
Az alezredes arról is szólt, hogy az évente nálunk előforduló hozzávetőleg 22 ezer sérüléssel járó közúti baleset 38 százaléka gyorshajtásból ered, ezért kiemelt fontosságú az ilyen technikai eszközök beszerzése, annál is inkább, mert ezen balesetek közül évente 1.200-1.300 végződik halállal.
Nálunk egyébként jelenleg 150 sebességellenőrző készülék működik a rendőrségeknél, hogy elejét vegyék az esztelen száguldásnak, s összehasonlításképpen például Svédországban 500 az ilyen berendezések száma és ott kevesebb is a baleset. A balesetek visszaszorításához szükség van a jogszabályok szigorítására is - hívta fel rá a figyelmet Lovász Győző.