A fővárosban közlekedő gépkocsik harmada éppen parkolót keres - többi között ez az oka az egyre reménytelenebb belvárosi közlekedésnek, a szinte állandósult dugóknak és a parkolóhelyért folyó, sokszor durva küzdelemnek is - mutatott rá Hagyó Miklós.
Mint az üzleti és pénzügyi hírlapnak elmondta, legalább 25-30 ezer P+R parkolóhelyet kellene létrehozni, a fővárosi önkormányzat ezeknek a parkolóknak a kiépítéséről és üzemeltetéséről tárgyal a tizenegy elővárosi vasút- és három HÉV-vonal mellett fekvő száz település önkormányzatával. Ehhez persze - fűzte hozzá a főpolgármester-helyettes - össze kellene hangolni az elővárosi közlekedést.
Közölte, vannak elképzeléseik az egységes fővárosi parkolási rendszer kialakítására, de ezt megelőzően egyeztetni kell az érintett kerületekkel. A legfontosabb azonban az - fűzte hozzá -, hogy a fővárosban lakóknak a közterületek helyett megérje majd a parkolóházban elhelyezni autóikat. Elképzelhetőnek nevezte, hogy nyugati példát követve utazási bérletet kapnának azok a budapestiek, akik bár a belvárosban laknak, de nem tartanak autót.