Duplaturbós lesz az új S4-es Audi?
Nyolchengeres szívó után újra könnyed turbómotor repítheti az S4-es Audit, a BMW megoldásához hasonlóan rögtön két turbótöltövel. Az Audi a Mitsubishi EVO és a Subaru Impreza STi drágább, de kifinomultabb alternatívájának szánja az új sportmodellt.
2007. november 9. péntek 14:19 - Hírextra
Mint tudjuk, a jelenlegi S4-es Audit egy 344 lóerős V8-as szívómotor hajtja, a pletykák szerint azonban az új modellnél már szemléletet vált a gyár és a BMW 335i mintájára egy új, duplaturbós erőforrást épít a sportos verziónak. A gyár fő indoka, hogy a nagy V8-as sok vélemény szerint túl túraautós egy sportlimuzinba; az A5-ösbe passzol, de az S4-est olyan autók ellen is sikerrel szeretné harcba küldeni a négykarikás márka, mint a Mitsubishi Lancer EVO X-es, ehhez pedig könnyű, aránylag kisméretű erőforrás kell. A benzines turbómotorok ráadásul annyit fejlődtek az utóbbi néhány évben, hogy alacsonyabb károsanyag-kibocsátás és fogyasztás mellett nyújtják ugyanazt a teljesítményt, mint szívó társaik, így a duplaturbós S4-es is szépen illeszkedne a Volkswagen évek óta gyűrűző downsizing trendjébe. Nem utolsósorban pedig a hagyomány szempontjából is jó döntésnek tűnik a turbó, hiszen a négykarikás emblémáról sokan a quattro mellett azonnal a turbótöltőre asszociálnak.
A duplaturbós egység amúgy a BMW mintájára szintén 3 literes lenne, alapjául pedig egy új, 3 literes V6-os FSI szolgálna. Erejét is a bajorok motorjához igazítják az ingolstadti mérnökök, tehát valamivel 300 lóerő felett várható a maximális teljesítmény. A német sportlimuzin állítólag kevésbé lesz orrnehéz és sokkal agilisabb lesz, mint elődje, a minél nagyobb kanyarsebességek elérésében pedig nyilván döntő szerepe lesz az állítható futóműnek és az Audi továbbfejlesztett összkerék-hajtási rendszerének, ami a hátsó kerekek között is el tudja osztani a nyomatékot, nemcsak a tengelyek között.
A sportmodellt már tesztelik a Nürburgringen, ennek ellenére még csaknem egy év, mire az európai piacokra kerülhet. Bemutatója biztosan nem várható a tavaszi Genfi Autószalon előtt, de valószínűbb, hogy csak az ősszel, Párizsban debütál majd.
Forrás: A5.hu