Százmilliárdos közúti fejlesztésekhez köti a közlekedési hatóság a kormányzati negyed építési engedélyét, de a szükséges többletpénz nincs meg sem az állam, sem a főváros költségvetésében - írta a szerdai Magyar Nemzet.
2007. november 21. szerda 08:59 - Hírextra
A kormánypárti képviselők viselkedése érthetővé válik, ha tudjuk, amit ők tudtak: a Nemzeti Közlekedési Hatóság október 24-én kelt, úgynevezett végleges véleményében hosszú listát közölt a kormányzati negyed (K4) építési engedélyéhez a Nyugati pályaudvar környékén a hatóság által szükségesnek tartott közlekedési fejlesztésekről.
Mint a napilap írja, a hatóság csak a fejlesztések teljesülése esetén támogatja az FSZKT módosítását, magyarul ha a felsorolt fejlesztések nem valósulnak meg, nem lesz kormánynegyed sem.
A hatóság nem járul hozzá például, hogy a beruházó a felére csökkentse a parkolók számát a K4 épületeiben. A Podmaniczky utcát kétszer két sávosra kell átépíteni, amelynek emellett tartalmaznia kell a villamosvonalat is. A Nyugati téren végállomást kell építeni a 14-es villamosnak. Kétszer két sávos közúti alagutat kell építeni párhuzamosan a Ferdinánd híddal, s ezt össze kell kötni a K4 parkolóival. A 47-es és a 49-es villamost a Deák térről a Podmaniczky utcán át a Dózsa György útig kell meghosszabbítani - olvasható a Magyar Nemzetben.