A MasterCard, mint hivatalos szponzor megbízásából végzett kutatás eredménye alapján a mérkőzések átlagosan 42 millió euró hasznot hoznak majd, de a legjövedelmezőbb találkozók akár 49-56 millió eurós pluszt is jelenthetnek. A pozitív hatások elsősorban az érdekelt csapatok országaiban, illetve a rendező Ausztriában és Svájcban lesznek érzékelhetőek, de az Eb meccsei a teljes kontinens gazdaságára kedvező befolyással bírnak majd. Nő a jegyekre, utazásra, ételre és italra elköltött pénz összege, és a szurkolói kellékekből, szponzorációs összegekből, reklámbevételekből, valamint a telekommunikációs, továbbá új-média szolgáltatások használatából nyert profit összege is látványos növekedést mutat majd.
A csoportkörben a C jelű négyes rangadói emelkednek ki a meccsek sorából: az Olaszország-Franciaország, a Hollandia-Franciaország és az Olaszország-Hollandia találkozók összesen 168 millió eurót hozhatnak Európa gazdaságának. Ezek mellett a Svájc-Portugália, az Ausztria-Németország, valamint a Spanyolország-Oroszország összecsapásoktól lehet sokat várni.
Az elemzés szerint a későbbi szakaszban egy esetleges Németország-Olaszország, Németország-Hollandia vagy Németország-Franciaország meccs jelentené a legnagyobb hasznot.