Multimédiás hírügynökség
A multimédiás tartalmakra helyezve a hangsúlyt átalakul az AP amerikai hírügynökség, amely így törekszik helytállni a fokozódó piaci versenyben, és megfelelni a változó hírfogyasztói szokásoknak.
2007. december 4. kedd 09:27 - Hírextra
A 161 éves hírgyár AP 2.0-ra keresztelte a megújulás projektjét, amelynek az a célja, hogy a nap 24 órájában ki tudják elégíteni a hírfogyasztók igényeit.
"Alkalmazkodni kell a piachoz (...) a fogyasztók új nemzedékének egészen más szokásai vannak" - mondta Jim Kennedy stratégiai alelnök.
Az AP átalakítja a hírek adagolását, szerkesztési és terjesztési menetét, legalább négy új regionális szerkesztői csomópont létesül az országban. A fő újdonság azonban a külön szórakoztató, üzleti, valamint sport anyagokat tartalmazó multimédiás hírcsomagok kialakítása. A hírügynökség egész működését digitális alapokra helyezik.
Az AP vezetése azt reméli, hogy ezek az újítások megmentik a céget, és nem lesz szükség a bevételek zsugorodása miatt az állomány csökkentésére, ahogy arra több nagy vetélytárs, köztük a Dow Jones Newswires vagy a Reuters az utóbbi években kényszerült.
Kathleen Carroll főszerkesztő szerint a cég akkor maradhat sikeres, ha a távoli helyekről is tudnak hírekkel szolgálni és ha "felpörgetik az újságírást", hogy lehengereljék a fogyasztókat.
A belföldi regionális központok kialakítása a külföldi tudósítói hálózat utóbbi évtizedben lezajlott átszervezésének mintáját követi: a cél az, hogy ne legyen fennakadás a szerkesztői pontokon. Az AP New York-i központi szerkesztősége a tervek szerint csak a nap legfontosabb híreivel fog foglalkozni.
Carroll kifejtette: a regionális irodák szerkesztői újra részt fognak venni a tudósítói munkában, hogy több anyag születhessen, és kevesebb embernek kelljen gondoznia a cikkeket. Közölte, hogy nem terveznek leépítést, de a szerkesztők munkája lényegesen át fog alakulni.
Az AP az utóbbi években 4100 főre bővítette állományát, miközben több nagy hírügynökség létszámcsökkentésre kényszerült az előfizetői kör zsugorodása miatt. A londoni központú Reuters például csak 2003-ban 3000 munkahelyet szüntetett meg. Az egykor hatalmas UPI - amely olyan legendás újságírókat nevelt ki, mint Walter Cronkite vagy Helen Thomas - már csak csont és bőr korábbi önmagához képest, 2000 óta a Moon-szekta tulajdonában van.
Az AP nonprofit alapon működik, így nem kell aggódnia a részvényárak alakulása vagy a kötekedő részvényesek miatt. De a túléléshez szükség van jövedelmekre, ezért a reklámtartalmakat is bővíteni igyekszenek. A hírügynökség láthatatlan vízjellel látja el multimédiás tartalmait, hogy megelőzze a hírlopást.
Forrás: MTI