A Ferenczy György Alapítvány által rendezett háromnapos budapesti megmérettetés résztvevőit öt korcsoportba sorolták, ennek megfelelően a zenei általános iskolákba és a továbbképzőkbe járó növendékeknek különböző nehézségi fokú darabokat kell bemutatniuk.
A Chopin művészetéhez kapcsolódó verseny a XVII. kerületben két helyszínen zajlik majd párhuzamosan: a Bartók Béla Zene- és Művészeti Iskolában, valamint a Dózsa György Művelődési Házban. A verseny fővédnöke: Joanna Stempinska, a Lengyel Köztársaság nagykövete, díszvendége pedig a Franciaországban élő világhírű zongoraművész-pedagógus, Rév Lívia lesz.
A zsűri tagjai is a komolyzenei szakma tekintélyes egyéniségei közül kerültek ki. Chopinről lévén szó, lengyel mestereket, Jan Janskit, a Paderewski Zeneakadémia professzorát és Marta Sosinskát, a würtzburgi Zeneakadémia professzorát kérték fel a szervezők.
A Cziffra György felfedezőjéről és mesteréről, Ferenczy Györgyről elnevezett, kétévente megrendezett verseny egyben válogató is a 2008. júniusára tervezett II. "Chopin + ..." Nemzetközi Zongoraversenyre. A jövő évi verseny résztvevőit a Chopin- és Schubert-darabokat játszó növendékek közül válogatja ki a zsűri, hiszen a 2008-as esemény másik, kötelezően játszandó "plusz" zeneszerzője Schubert lesz.
A Ferenczy György Alapítványt az 1983-ban elhunyt zongoraművész tanítványa, Havasiné Darska Izabella hozta létre azzal a céllal, hogy Magyarországon és külföldön felkutassa a tehetségeket és hangversenyek szervezésével lehetőséget teremtsen bemutatkozásukra.
A versenyt az alapítványhoz befolyt összegekből, valamint támogatók hozzájárulásaiból finanszírozzák. A Chopin-művek legjobb előadása után járó fődíjakat például a budapesti lengyel intézmények ajánlották fel, többek között a lengyel nagykövetség.
Ferenczy György 1902-ben született Budapesten. Valódi csodagyerekként indult, már hatévesen a budapesti Zeneakadémia hallgatója volt. Zongorázni Thomán Istvánnál, kamarazenét Weiner Leónál tanult. 1924-1931 között a Nemzeti Zenedében tanított. 1938-ban elvégezte Dohnányi mesteriskoláját. 1946-tól a Zeneakadémia tanára volt. 1974-ig, nyugdíjba vonulásáig mesterkurzusokat is tartott Salzburgban.
A hatvanas évek végéig Budapesten rendszeresen hangversenyezett; koncertezett számos európai városban is. Művészetéhez leginkább Chopin művészete állt közel. Játékstílusa hazánkban utolsóként képviselte a múlt századi hangversenytermek, zenebarát otthonok sajátos előadásmódjának jellemvonásait.