A politikus sajtótájékoztatóján elmondta, október 15-én adták át a közlekedési tárcának petíciójukat, melyet több mint 15 ezren támogattak aláírásukkal, ebben 43-as karbantartási és útjavítási munkálatainak soron kívüli elvégzését, valamint az M43-as autópálya mielőbbi megépítését kérték. Beadványukkal kapcsolatban eddig nem kaptak választ.
A frakcióvezető a petíció átvételéről szóló elismervényt és az időközben még összegyűlt további aláírásokat átadta Becsey Zsolt néppárti európai parlamenti képviselőnek.
Az európai parlamenti képviselő szerint Románia és Bulgária 2007. január 1-jei uniós csatlakozása teljesen felkészületlenül érte Magyarországot. Az M43-as autópályának már erre az időpontra el kellett volna készülnie, hiszen előre látható volt, ami be is következett, hogy a kamionforgalom a korábbi háromszorosára növekszik.
Az út építése azóta sem kezdődött el, s jelenleg a beruházás uniós támogatásához szükséges feltételek sem adottak, nem készült még el a szükséges régészeti és környezetvédelmi dokumentáció - mondta a politikus.
A kormánypárti politikusok az autópálya megépítését 2010-re ígérik Makóig, a beruházás része egy új Tisza-híd is, amelynek elkészülte, a jelenlegi árvízi viszonyok között, két nyár alatt kétséges - fogalmazott az európai parlamenti képviselő.
Magyarország december 21-től a schengeni övezet tagja lesz, így a mélységi ellenőrzéseknek jóval nagyobb szerep jut majd, a kétszer egysávos 43-as úton azonban nincsenek kiépítve a szükséges pihenőhelyek, így a korábbiaknál is nagyobb torlódásokra kell majd számítani - mondta Becsey Zsolt.