A tervek szerint 8 milliárd forintból új járműveket vásárolnának, teljesen felújítanák és meghosszabbítanák a pályát, így az már a Moszkva tér és a Normafa között közlekedne.
A Moszkva térig a villamospályán, két új állomás közbe iktatásával, Normafáig a Széchenyi hegyi gyerekvasúton, az Olimpia szálló érintésével jutnának el a fogaskerekű új szerelvényei, melyeket 4 milliárd forintból vásárolnának. További 4 milliárdból a pályát és a peronokat újítanák fel.
Pokorni Zoltán szerint azért is fontos a több, mint 100 éves fogaskerekű felújítása, mert ezzel alternatívát kínálnak az autóval közlekedőknek, enyhülhetne a hegyvidékre nehezedő autós forgalmon.
Somodi László BKV vezérigazgató-helyettese azt mondta: az elképzelést teljes mértékben megvalósíthatónak tartják, ezért minden segítséget meg fognak adni a terv megvalósulásához. A beruházás a városon belüli kötött pályás közlekedés fejlesztését segíti, mivel az új járművek már a villamos pályán is képesek lesznek haladni.
Az önkormányzat által felajánlott hétmillió forintból - ami az egész projekt csaknem egy ezreléke - a BKV felújítja és biztonságosabbá teszi a peronokat.
A városmajori végállomáson tartott sajtótájékoztatón Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője azt mondta: a fejlesztési javaslat nyomán megvalósulhat az a "100 éves igény", hogy a fogaskerekű érje el a Moszkva teret, a környék közlekedési csomópontját. "Ez egy igazán jó fejlesztési javaslat, mert szolgálja az itt élőket. (...) Ilyen kötöttpályás fejlesztésekre van szükség mindenütt" - mondja.
A XII. kerület tervét a Svájci Alapból, illetve európai uniós pályázati forrásokból kívánják finanszírozni.