Az érdekképviselet továbbra is napi két pár vonatot ajánl: egy reggel, egy pedig délután indulna útnak. A tárgyalásokat pénteken folytatják - olvasható a MÁV csütörtöki közleményében.
A MÁV azt szeretné, ha a munkabeszüntetés előtt, vagyis a hétfő reggel hat óra előtt elindított szerelvények elmennének a végállomásokig. A fontosabb vonalakon naponta két pár InterCity, két pár gyors és három pár személyvonat járjon a vasúttársaság szerint. A budapesti és vidéki elővárosi közlekedésben pedig a hétvégi menetrend alapján képzelik el az elégséges szolgáltatást, a mellékvonalakon napi három pár vonat indítását tartják szükségesnek. Azt is kérték, hogy valamennyi nemzetközi vonat járjon a sztrájk idején, és napi 50 tehervonatot is közlekedtetnének.
Egy átlagos hétköznapon a mostani menetrend szerint több mint 3 ezer vonat közlekedik itthon. A MÁV nagyjából feleannyi, napi 1642 szerelvény közlekedtetését javasolja a sztrájk idején.
Ezzel szemben a VDSzSz azt tartaná elfogadhatónak, ha a sztrájk idején naponta mindössze két pár vonat közlekedne minden vonalon. Csak abban az esetben állítják le a sztrájkot, ha a kormány nem bocsátja hétfőn végszavazásra az egészségbiztosítási rendszer átalakításáról szóló törvényjavaslatot, és társadalmi egyeztetés indul a kérdésben.
A szaktárca három érdekképviselettel - a Vasutasok Szakszervezetével, a Mozdonyvezetők Szakszervezetével és a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezetével - már megállapodott, így ezek tagjai elvileg nem sztrájkolnak december 17-én. Az egyezség szerint a tárca a vizsgált 38 mellékvonalból 26 esetében a teljes menetrendi évre, míg 12 vonal esetében 2008 május végéig rendeli meg a vasúti személyszállítást.