Nem túlzás azt állítani, hogy Sir John Eliot Gardiner és együttesei az utóbbi évtizedek során alapjaiban változtatták meg a zenéről való gondolkodást. Pedig nem tettek mást, csak nagyon régi zenét játszottak, Monteverdit, Purcellt vagy Bachot - írják összegzésükben a szervezők.
Felidézik, hogy a neves karmester hét évvel ezelőtt határozta el: a 2000-es Bach-évet egészen különleges módon teszi emlékezetessé, Johann Sebastian Bach valamennyi kantátáját élőben, 13 európai ország és az Egyesült Államok templomaiban adja elő, mégpedig éppen azokon a vasárnapokon, amelyekre Bach ezeket a kantátákat komponálta.
A nagyszabású utazás, amely a Kantáta-zarándoklat címet viselte, óriási visszhangot keltett, a produkciók egy része hanglemezen is megjelent. 2008-ban pedig folytatódik a "Bach-zarándoklat": az Angol Barokk Szólisták és a Monteverdi Kórus európai turnéján, amely március 23-án érinti Budapestet, Johann Sebastian Bach János passiója szerepel majd - írják a szervezők.
A Budapesti Tavaszi Fesztivál vendége lesz a világhírű tenorista, Roberto Alagna is, aki tavaly decemberben egy operabotránnyal került a figyelem középpontjába: amikor ugyanis a milánói Scala közönségének egy része fütyülni kezdett Verdi Aidája közben, egyszerűen lesétált a színpadról és otthagyta az előadást.
A világhírű énekes, akit pályája kezdetén a negyedik tenorként üdvözöltek, Puccini-áriaestet ad március 28-án a magyar fővárosban, a MÁV Szimfonikusok kíséretével, Eugen Kohn vezényletével.
A világszerte elismert Musiciens du Louvre zenekar, amelyet bő két és fél évtizede Marc Minkowski elsősorban barokk zeneművek előadására hozott létre, a magyar koncertszínpadokon ritkán elhangzó 19-20. századi francia művekkel lép fel március 29-én a Budapesti Tavaszi Fesztiválon.
A szerzők egy részét, köztük Faurét, vagy Saint-Sae:ns-t persze ismerjük, ám a műsorra tűzött darabokat talán még a specialisták se nagyon - vélekednek a szervezők, hozzátéve, hogy Fauré színpadi kísérőzenéből összeállított szvitje (Shylock) vagy Saint-Sae:ns ifjúkori szimfóniája igazi különlegességnek számít, csakúgy, mint Joseph Canteloube romantikus nosztalgiával megírt, de már 20. századi dalai, amelyet a világhírű szoprán, Anne Sofie von Otter közreműködésével hallhat a közönség.