Hazudott a Fogyasztóvédelmi Hatóság?
Becsapta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) december 20-i sajtótájékoztatóján a megjelent újságírókat, amikor Wittich úr azt nyilatkozta, hogy felléptek az illegális dohány-reklámok, és a fiatalok dohányáruval történő kiszolgálása ellen. Valójában a
2007. december 24. hétfő 06:52 - Hírextra
Félrevezette az NFH a 2007. december 20-án tartott sajtótájékoztatóján az újságírókat, amikor 2007. évi tevékenységükről szóló tájékoztatóban foglalt hamis állításokat megismételve Wittich Tamás főigazgató azt állította, hogy a gyermekkorúak, illetve a 18. életévüket be nem töltött személyek védelmében ellenőrizték a dohánytermékek reklámozására és értékesítésére vonatkozó jogszabályok betartását. Valójában az NFH régi gyakorlatának megfelelően a dohányipar gazdasági érdekeit védte a fogyasztók érdekeivel szemben. A FÜSTIRTÓK EGYESÜLETE 2007-ben 63 PERT volt kénytelen indítani az NFH ellen, mert a fogyasztók védelmére hivatott szervezet azt a jogi állásfoglalást tette, hogy a dohányreklámoknak a legelemibb tájékoztató feliratot sem kell tartalmaznia, sem a kátrány-, sem a nikotin tartalmat, sem az árat nem kell azoknak tartalmaznia. Miután a Fővárosi Bíróság több perben is a FÜSTIRTÓK EGYESÜLET jogi álláspontját fogadta el, az NFH szóvivője Kathy Attilla november 23-án örömmel üdvözölte a Lánchíd rádióban a pervesztességüket.
Arra hivatkozott, hogy így legalább pontosan tudhatják a helyes jogértelmezést. Azt azonban elhallgatta, hogy az ítéletek ellen a Legfelsőbb Bírósághoz fordultak jogorvoslatért a dohányipar érdekeinek megfelelően. A fogyasztóvédelmi hatóságok minden eszközzel akadályozták a Füstirtók Egyesület munkáját: arra akarták kötelezni, hogy a társadalmi szervezet a hatóság helyett folytassa le a bizonyítást, eltüntettek egy perdöntő fényképet az egyik aktából, amelyet a dohányipar érdekének megfelelő másikkal pótoltak és sorolhatnánk tovább.
Évek óta szabotálják a 18 éven aluliak cigarettával történő kiszolgálása elleni hatékony fellépést, ma Magyarországon az a gyerek vesz cigarettát, aki akar. Az NFH évek óta együttműködik a Magyar Dohányipari Szövetséggel, annak "Felelősségteljes Kerskedő" nevű rászoktató kampányának népszerűsítése érdekében. Évekig harcoltak a boltok külső homlokzatán lévő dohányreklámok kihelyezésének legalizálása érdekében, a Legfelsőbb Bírósághoz is elmentek, de ott is vesztettek. Kathy Attilla alig leplezetlenül a dohányipari érdekeket képviseli egyes szakmai nyilatkozataiban, így például a Nap-kelte 2006. október 7-i adásában a jogsértő reklámozást végző Moldova Györgyöt pártfogolta. Aligha lehet csodálkozni az NFH dohánylobbista magatartásán, hiszen Wittich Tamás főigazgató maga is láncdohányos, aki ott jártunkkor a szobájában törvénysértő módon négy hamutartót is "üzemeltetett", s információink szerint alkalmazottai előtt is vadul dohányzik
Forrás: MTI