Meghalt a katódsugár, éljen az OLED!
A Sony japán elektronikai óriás az igények csökkenése miatt befejezi a hagyományos katódsugaras, hátsómegvilágítású tévék gyártását - jelentette ki a cég egyik szóvivője. A vállalat az eddigi folyékonykristályos (LCD) és plazmatechnológia mellett inkább g
2007. december 30. vasárnap 08:08 - Hírextra
A Sony a közelmúltban mutatta be első, kereskedelmi forgalomban is kapható OLED-tévéjét, amelynek vastagsága mindössze három milliméter.
A 28 cm képátlójú, rendkívül energiatakarékos diódás megjelenítő ára egyelőre 850 angol font (háromszázezer forint) körül mozog. Képe azonban minden korábbinál élesebb és valósághűbb színvisszaadásra képes.
A technológia egyelőre szintén rendkívül drága és bonyolult, a gyártó azonban mégis a televíziós piac átalakulását várja tőle.
A Sony televíziós ágazata szeptembertől az év végéig 60 milliárd jen (90,8 milliárd forintot) veszteséget termelt, mivel a hátsómegvilágítású képernyők (CRT) veszítettek népszerűségükből. Ezért októberben módosították a várható eladási számot négyszázezerre. Összehasonlításképp: ez a szám az LCD-panelek esetében márciusig tízmillió darab.
A konkurens vállalatok már korábban csökkentették az elavuló technológiájú megjelenítők kereskedelmét: a Hitachi teljes egészében leállította észak-amerikai forgalmazásukat, a Seiko Epson pedig a gyártásukat is megszüntette. A legtöbb gyártó már kizárólag a nagyképernyős televíziók előállítására alkalmas LCD- és plazmarendszerű televíziókba fektet be. Többen pedig a Sony versenytársaként már OLED-technológiájukat is fejlesztik.
A koreai Samsung bejelentette, hogy 31 cm képátlójú OLED-kijelzőt mutat be a Las Vegas-i expón januárban. Az egyelőre még nem tudni, hogy a készülék kereskedelmi forgalomban kapható lesz-e.
Forrás: MTI