Az oktatási intézmény olyan, minimum háromoldalas esszét vár a középiskolás diákoktól, amelyekben szüleik, nagyszüleik élményeit gyűjtik össze.
Hogy viselkedtek az iskolában? Milyen vétséget, diákcsínyeket követtek el? Milyen nagyobb botrányra emlékeznek? Mi az, amit sosem mertek volna megtenni? Hogyan büntették őket a tanárok? Melyek voltak a legeredményesebb iskolai fegyelmezési módszerek? Mi változott és mi nem változott az iskolai fegyelmezésben? - ilyen, és ehhez hasonló témakörökben íródhatnak a dolgozatok.
A legjobb esszék szerzőit értékes jutalomban részesítik, amit a 2008. február 1-jén Miskolcon tartandó I. Taní-tani Konferencián adnak át, a legtehetségesebb pályázóknak pedig lehetőséget biztosítanak arra, hogy a Miskolci Egyetem Tanárképző Intézete oktatóinak vezetésével bekapcsolódjanak a Fegyelmezés-történeti Műhely kutatásaiba.
A pályaműveket január 15-ig lehet beadni.
A Miskolci Egyetem Tanárképző Intézetének Fegyelmezés-történeti Műhelye országos hatókörű tudományos társaság, amit tavaly novemberben, a magyar tudomány napján alapítottak meg.
A Fegyelmezés-történeti Műhelyt pszichológusok, pedagógusok, jogászok, gyermekvédelmi szakemberek, irodalmárok és történészek hozták létre, azzal a céllal, hogy közös kutatási és pályázati lehetőségeket ragadjanak meg, s hogy rendszeresen reflektáljanak a nevelés mindenkor fontos részét képező fegyelmezés jelenkori kérdéseire.