A csúszást a kivitelezés közben felmerült, előre nem látható problémák okozták - mondta csütörtöki sajtótájékoztatóján Németh Zoltán alpolgármester.
A politikus közlése szerint a gondok mindjárt a kivitelezés kezdetén jelentkeztek. A tervezett út nyomvonalán talajcserét kellett végezni, mivel a kiviteli tervek készítését megelőzően nem készült kellően részletes talajmechanikai vizsgálat, ezért a munkák megindulásakor derült ki, hogy az altalaj teherbírása nem megfelelő, és nem lehet a pályaszerkezetet ráépíteni. Ennek a váratlan problémának az elhárítása önmagában 47 nap késést idézett elő - mondta.
Az alpolgármester rámutatott: újabb kellemetlen meglepetést okozott a tervezett út nyomvonalában egy ivóvízvezeték, amelyet a közműtérképek jóval távolabb jelöltek. Ezt a vezetéket át kellett helyezni. Az utat keresztező távhővezetéket pedig meg kellett erősíteni - tette hozzá.
Beszámolója szerint nem sikerült korrekció nélkül megvalósítani a közeli autóbusz-állomás bejáratát sem, noha azt az útügyi műszaki előírások szem előtt tartásával tervezték. Időközben derült fény arra ugyanis, hogy egyes új típusú buszok az előírásoktól eltérő íven fordulnak. Ez a tapasztalat az előírások felülvizsgálatára hívja fel a figyelmet - jegyezte meg Németh Zoltán.
A viszontagságok ellenére remélhetően jövő pénteken elindulhat a forgalom a több mint 1,1 kilométer hosszú útszakaszon, amelyhez kerékpárutat és gyalogjárdát is építettek. A közeli lakások zajvédelmét 600 méternél hosszabb zajvédő fal szolgálja. A csökkenő zöldterületet a beruházás részeként több száz fenyővel, díszcserjével, utcai sorfával pótolják.
A közlekedés szempontjából fontos belső útgyűrűre az önkormányzat csaknem bruttó 653 millió forintot fordított a tavalyi költségvetésből. A kivitelezést a Betonút Zrt. végezte.