A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 2008-ban 410 millió forint támogatást nyújtott a MÁV-nak, hogy felszerelje az emelő szerkezetet a vagonokra, melyek a Budapest-Cegléd-Szolnok, a Budapest-Újszász Szolnok, a Budapest-Hatvan, illetve a Budapest-Vác-Szob vasútvonalon járnak majd - olvasható a közleményben.
Kavalecz Imre, a MÁV ZRt. kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére válaszolva elmondta: az elővárosi közlekedésben résztvevők nagyobb száma valószínűsíti, hogy többen használják az emelőket, ezért döntöttek az ezeken a vasútvonalakon működtetett vagonok modernizálása mellett.
Hozzátette: a többi elővárosi vonalon alacsonypadlós vonatok is közlekednek, ezért ott nincs szükség emelő liftek beszerelésére.
Az "Esélyegyenlőség a vasúton" elnevezésű program keretében 2006-ban 92.5 millió forintból hat, míg 2007-ben 105 millió forintból 7 vagont szereltek fel emelő liftekkel. Mindkét esetben ugyanezen elővárosi vonalakon közlekedő kocsikat modernizáltak.
Kavalecz Imre elmondta: a régi típusú vagonokra nem lehet felszerelni a berendezést, csak a felújított, úgynevezett "BHV" kocsikra, amik csak az elővárosi vasúti közlekedésben vesznek részt.
Tájékoztatása szerint az emelővel ellátott vagonokat piktogrammal látják el, a fel- és leszállásban a jegykezelők és az állomás személyzete segít a kerekes székeseknek. A vagonban külön a mozgáskorlátozottak részére kialakított helyen tudják az utazás idejére rögzíteni a széküket. A MÁV számításai szerint a menetidőben nem várható változás.
A kommunikációs igazgató azt mondta: a lehetőségekhez képest jövőre is folytatják a programot, de további részletekről nem tudott beszámolni.
Az emelő szerkezetek felszerelése június 30-ig mind a 26 személyvagonon megtörténik.