Ez viszont arra indítja a közlekedési rendőröket, hogy a kisebb szabálysértésekért is megállítsák az autókat.
Leonyid Olsanszkij, az Orosz Autósok Mozgalma elnevezésű szervezet elnökhelyettese szerint a büntetés elengedése fejében általában a kiszabott bírság felével szokták megvesztegetni a rendőrt. Eddig a biztonsági öv nélkül való vezetés bírsága 100 rubel volt, s a rendőrök 50 rubelért (350 forint) nem tartották érdemesnek megállítani az autósokat. Január 1. óta a bírság 500 rubel (3500 forint), a rendőrnek az íratlan szabályok értelmében mintegy 1750 forintnyi kenés jár, s ezért már meg fogják állítani az öv nélküli autósokat, akik ezt tudván, inkább bekötik magukat.
Az elzárás megúszása jóval drágább: ilyenkor legalább 2-5 ezer rubelt - mintegy 14-35 ezer forintot - kell adni az eljáró rendőrnek. Elzárás kiszabható többek között ittas állapotban, vagy jogosítvány nélkül való vezetés, a vérvétel megtagadása, vagy például a baleset helyszínének elhagyása miatt.
(Oroszországban minden közlekedési balesethez rendőrt kell hívni, amiért minden baleset helyszínén órákra eldugul a forgalom, mire megérkeznek a rendőrök.)
A moszkvai taxisok már eddig is esküdtek rá, hogy a fővárosban uralkodó örökös dugókat a közlekedési rendőrök okozzák, illetve tartják fenn, mivel például ahelyett, hogy segítenék a dugók eloszlását, inkább a torlódást okozó ponttól néhány tíz méterre azt lesik, hogy ki fordul vissza szabálytalanul, hogy azt aztán megsápolhassák. A taxisok szerint a rendőröknek nem lenne miből megélni, ha a forgalmat úgy szerveznék, hogy az autósok ne kényszerüljenek szabálysértésekre.