Veil Probst azt mondta, hogy egy firenzei hivatalnok, bizonyos Agostino Vespucci feljegyzései, illetőleg könyve szerint, amelyre a Heidelbergi Egyetem könyvtárában bukkantak rá, a Mona Lisa modellje Francesco del Giocondo firenzei kereskedő felesége volt.
A feljegyzések keltezése 1503., a könyvre Armin Schlechter akadémikus találta rá. Ezáltal még pontosabban meg tudjuk határozni a festmény keletkezési idejét, és megdönthetetlen bizonyítékkal szolgálni arra az általános elméletre vonatkozóan, hogy ki is volt a Mona Lisa modellje - mondta az igazgató.
Probst szerint eddig csupán egyetlen másik bizonyíték volt az elmélet mellett, nevezetesen Giorgio Vasari 1550-ben napvilágot látott Leonardo-életrajza, amelyben a szerző megírta, hogy a Mona Lisa modellje a velencei textilkereskedő felesége volt. Ezért kaphatta később a kép a másik címét: La Gioconda.
Vasari azt írta, hogy a festményt 1503 és 1506 között festette Leonardo.
"Leondardo egyszer sem tett említést a Mona Lisáról a feljegyzéseiben vagy a rajzain" - mondta Probst, hozzátéve, hogy kételyek övezik Vasari értesüléseit, mivel az építész-festő-íróról az a hír járta, hogy hajlamos engedni az anekdoták csábításának.
Leonardo soha nem nevezte el a képet, mivel a reneszánsz idején még nem volt szokás a festményeknek címet adni. A Mona Lisa címet Giorgio Vasari adta harmincegy évvel a mester halála után. A Mona az olasz madonna (asszony, asszonyom) szó rövidítése.
A Gioconda pedig a gondtalant is jelentő Giocondo név nőnemű alakja, tehát ez a cím kettős jelentésű: utalás a férjre és a rejtélyes mosolyra egyaránt.
A festmény a francia állam tulajdona, a párizsi Louvre múzeumban látható.