Svédországnak, a nemek közötti egyelőség bajnokának be kellene tiltania a szexista természetű reklámokat - szorgalmazta a héten közzétett jelentés, amelyet a kormány rendelt meg. A jelentéstevő, Eva-Maria Svensson a szexista reklámok betiltását követelő t
2008. január 17. csütörtök 10:27 - Hírextra
Szexista alatt ért a jelentés minden olyan "kereskedelmi célú üzenetet", amely "a nők és a férfiak számára sértésként fogható fel".
"A szexista reklámok befolyásolják az emberek identitástudatának alakulását, és megakadályozzák a társadalmat abban, hogy elérje célját: a nemek közötti egyenlőséget" - hangsúlyozza a jelentés, amely szerint az új jogszabálynak 2009. január 1-jén kellene hatályba lépni. A jelentést benyújtották a kormánynak, amely most tanulmányozza.
A svéd reklámszövetség úgy vélte, hogy nincs szükség új törvényre, az ágazatban elegendő önkorlátozó szabályozás van, és inkább ombudsmanra lenne szükség a szexista reklámok kiküszöböléséhez. Svensson asszony, a Göteborgi Egyetem jogászprofesszora viszont nem tartja alkalmasnak magát a reklámszakmát a probléma megoldására.