Tájékoztatása szerint a szülői munkaközösség 403 családot kérdezett meg, s ebből az derült ki, hogy a szülők 41 százaléka a jelenleg a farkasréti iskolába járó gyermekét átíratná egy másik önkormányzati iskolába, mert nem tudná finanszírozni a tandíjat, vagy azt, hogy különböző iskolákba vigye reggelente a gyermekeit. A válaszadók 87 százalékának gondot okozna egy másik iskola kiválasztása, lévén a Farkasréti az egyetlen alapfokú oktatási intézmény Sasadon.
Hegedűs Dóra közleményében kitért arra is, hogy a jelenleg ebbe az iskolába járó gyermekek családjainak felében három vagy több gyermek él, azaz nagycsaládokról van szó. Ezzel megegyező arányú azon családok száma, ahol van kisebb testvére a jelenleg iskolás tanulónak, és a szülők ugyanúgy a Farkasrétibe szeretnék íratni majd a kistestvért is.
A családoknak csak 12 százaléka tudna vagy akarna tandíjat fizetni a kisebbek után, hogy ne kelljen iskolát váltaniuk. Harmaduk vállalná, hogy két külön iskolába hordja reggelente a gyermekeit.
A kérdőívek összegzése után kiderült, hogy az iskola jelenlegi tanári karával és az iskola jelenlegi szellemiségével a szülők 95 százaléka elégedett.
Bács Márton, a XI. kerület szocialista alpolgármestere az MTI-nek az iskola jövőjére vonatkozó kérdéseire korábban közölte: az önkormányzat feladata az alapfokú oktatás biztosítása, ez semmiféleképp nem sérülne akkor sem, ha az érintett iskola alapítványi működtetésű lenne. Véleménye szerint bővülne az az oktatási kínálat, amely most a szülők, és a diákok rendelkezésére áll.
Bács Márton írásos tájékoztatása szerint jelenleg jóval több iskolai férőhelyet tart fenn Újbuda, mint ahány iskolás tanul, vagy várhatóan a következő 5-7 évben tanulni fog a kerületben.
Hangsúlyozta: az ajánlatok elbírálásánál természetesen figyelembe veszik a tanárok érdekeit, véleményét.
Közölte: erre is, illetve a viták kulturált lefolytatására, az érdekek egyeztetésére független mediátort kért fel, az Országos Mediációs Egyesület elnökét, és folyamatosan folynak tárgyalások a szülőkkel.
A cél az, hogy úgy oldják meg a kerületi alapfokú oktatást, hogy az hatékony legyen, ne üres iskolai helyeket finanszírozzanak, hanem diákokat - fejtette ki az alpolgármester.