A projekt része lenne egy az intermodális csomóponthoz kapcsolódó, 400 férőhelyes P+R parkoló, valamint egy másik, a komplexumon kívüli, 650 férőhelyes parkoló.
A főváros tavaly év végén elfogadta a Fővárosi Szabályozási Keret Tervnek (FSZKT) a beruházás megvalósításához szükséges módosítását. A csütörtöki egyeztetésen a beruházó Raiffeisen képviselői elmondták: a fővárossal való egyeztetést követően döntöttek az M3-as sávszélesítéséről, egy átkötő útszakasz megépítéséről, környező utak felújításáról és kerékpárutak építéséről.
A beruházó vállalta továbbá a földalatti új alagútjának megépítését (amelyre a vonal esetleges meghosszabbításakor lehet szükség), valamint a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) új irányítóépületének felépítését. A beruházók elmondása szerint a közérdekű beruházások értéke eléri, sőt meghaladhatja a 2,7 milliárd forintot.
Civil szervezetek szerint ugyanakkor a beruházás túl nagy forgalmat generálna a családi házas övezetben, mivel az a nagyobb forgalmú utakról megközelíthetetlen, s így megbénítaná Herminamező forgalmát; továbbá csökkenne a környéken a zöldfelület, a parkolók nem bírnák el a forgalmat és kevés lenne a közcélú beruházás.
A Raiffeisen képviselői azzal érveltek, hogy a terület a környező nagy forgalmú utak miatt már jelenleg sem zajtalan, nem parkosított és elhanyagolt. A beruházók álláspontja az, hogy a jelenleg ingyen használható, általában a kapacitásánál jóval telítettebb parkolót váltaná ki az intermodális csomóponthoz csatlakozó P+R parkoló, a megnövekedett forgalmat pedig a másik parkoló elbírja.
A tervezők úgy vélik, hogy bár az új létesítmény a Hungária körút felől valóban nem közelíthető meg közvetlenül, a forgalmat nem a kis utcák, hanem az Erzsébet királyné útja, a Szőnyi út és a Mexikói út bonyolítják majd.
Az egyeztetésen a XIV. kerület részéről elhangzott: a beruházás parkosítással is járna, a környéken megháromszorozódna a zöldterület.
A megbeszélést moderáló Weinek Leonárd (SZDSZ) zuglói polgármester elmondta: mivel a projektről kerületi döntés nem született, csak a saját véleményét tudja hangoztatni; a polgármester szerint Zugló érdeke az, hogy a jelenleg elhanyagolt terület fejlődésnek induljon.
A felvetődött kérdések kapcsán Weinek Leonárd kezdeményezte, hogy a kerület készítsen közlekedési hatástanulmányt, amelynek része lenne az is, hogy a felépíteni tervezett épületegyüttesnek elegendő-e az a parkolószám, amelyet a beruházó létesítene.