"Azzal, hogy olyan gépkocsit adott át a vevőnek, amelynek rásegítő fékrendszere váratlanul felmondhatta a szolgálatot, továbbá mert nem tájékoztatta a vezetőket ennek lehetőségéről ... a Volvo olyan mulasztást követett el, amely a dráma egyik okává vált" - indokolta az ítéletet a saverne-i bíróság. Hozzáfűzte: "a Volvo cég teljes mértékben tudatában volt annak, hogy ennek a típusnak a fékrendszere nem tökéletes, mivel több alkalommal is kisebb változtatásokat hajtott végre rajta."
Az ítélet súlyosabb, mint amit az ügyészség kért a per novemberi kezdetén: a vádló 150 ezer euró büntetést követelt "figyelmeztetésül" azzal az indokolással, hogy a fékrendszer fogyatékossága "a tragédia közvetett, de bizonyos" előidéző oka volt.
Catherine Kohtz tanítónő, a gépkocsi 57 éves vezetője végig ragaszkodott ahhoz az állításához, hogy a fék a baleset idején felmondta a szolgálatot, nem engedelmeskedett. Őt hat hónapi felfüggesztett börtönre, jogosítványának egy évre szóló megvonására és 300 euró pénzbüntetésre ítélték azért, mert elvesztette az uralmat autója fölött - a balesetért maximum három évi börtönt és 45 ezer eurós büntetést lehetett volna kiszabni rá. A bíróság szerint az általa elkövetett hiba volt ugyan a baleset közvetlen oka, de azt el lehetett volna kerülni, ha a fék nem mondja fel a szolgálatot.
A baleset 1999. június 16-án történt Wasselonne helységben, a tanítónő Volvo 850 TDI típusú kocsija az iskolába vezető úton gázolta el a két gyereket. A vezetőt sújtó enyhe ítélet felháborította az egyik áldozat, egy tízéves kisfiú édesanyját. "Nyolc éve várunk az ítéletre, és akkor megússza hat hónapi felfüggesztett börtönnel és 300 euróval, ez szégyen!" - kiáltott fel az anya az ítélet kihirdetésekor.
A Volvo franciaországi leányvállalata ellen nem volt már lehetőség az eljárásra, mivel az jogilag megszűnt létezni: felvásárolta a Ford cég.