Úttörő vállalkozásba fogott a GYSEV Zrt., amikor a Far East Land Bridge Ltd. nevű ciprusi bejegyzésű szállítmányozóval összefogott, hogy megszervezze a teljes logisztikai láncot Kína és Nyugat-Európa között - írta hétfői számában a Népszava.
2008. február 11. hétfő 08:58 - Hírextra
A hosszú távú együttműködés nyertese lehet Magyarország, amely egyelőre csak közvetítőként, később talán elosztó központként is fontos szerepet játszhat a két kontinens erősödő kapcsolatában. A világ legnépesebb országa egyik legnagyobb piacának az Európai Unió számít. Egyedül Németországban 41 milliárd dollárnyi kínai áru talál gazdára - közölte a lap.
A kínai áruforgalom túlnyomó része tengeri útvonalon érkezik Európába, emiatt az északli és déli kikötők kapacitásuk határán vannak. Ez az oka annak, hogy felmerült a szárazföldi forgalom igénye, gyakorlatilag a hajdani selyemút mentén, gerincét tekintve vasúti pályákon - Olvasható a Népszavában.