2024. november 25. - Katalin

Felszólították Hagyó Miklóst

2007 őszén Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese a járatritkításokat alátámasztani szándékozó nyilatkozatábanazt állította, hogy 8 százalékkal kevesebben utaztak a BKV járatain, mint egy évvel korábban. A tények azonban ismét rácáfo
2008. február 19. kedd 10:36 - Hírextra
A BKV 2007. évi utasszámadatai alapján egyértelműen látszik, hogy a járatritkítások sokszor hangoztatott ideológiai hátterének már a legfőbb alapvetése is hamis: nem igaz, hogy csökken az utasszám és ezért lenne szükséges a járatok számának csökkentése. Látszik, hogy miközben a BKV sokadszorra következmények nélkül hagyott, hamis kommunikációja hónapok óta utasszámcsökkenésről, drasztikus, 8 százalékos utasfogyásról beszél, a valóságban semmiféle csökkenési trendről nincs szó. Sőt, az autós közlekedés egyre nehezebb körülményei miatt a budapesti tömegközlekedést használók száma már a BKV tényadatai szerint is növekszik, ráadásul a 2%-os utasszám-növekedés a ritkítás és megszüntetés által leginkább fenyegetett autóbuszjáratokon is megfigyelhető.

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes, illetve Regőczi Miklós nyilatkozataiból az elmúlt hónapokban az utasszám csökkenésére hivatkozva egy, számításaink szerint kb. 40 buszjárat megszüntetését jelentő járatritkítási program sejlett fel. A fenti tények, az egyértelmű és félreérthetetlen utasszám-növekedés csak megerősítették, amit eddig is tudtunk: Budapesten nincs helye járatritkításnak, nincs helye a BKV szolgáltatási színvonalát rontó intézkedésnek.
A VEKE az utasszám-növekedés ismeretében nem tart elfogadhatónak semmiféle járatritkítási és járatmegszüntetési programot, mivel minden ilyen szándék a budapestiek érdekeivel egyértelműen ellentétes és a budapesti tömegközlekedés minőségének további leromlását, a zsúfoltság és a közúti torlódások növekedését okozza, ezzel tovább rontva a város amúgy is kritikus levegőszennyezettségi mutatóit. Ezúton felszólítjuk Hagyó Miklós főpolgármester-helyettest, hogy a tényeket látva adja fel a járatritkításokra vonatkozó elképzeléseit, és tegyen le járatmegszüntetési programjáról. Azt kérjük, hogy a 2008. évi Paraméterkönyvben a jelenlegi kínálat, azaz a jelenlegi teljesítményszint megtartása mellett a vonalhálózat ésszerű és átgondolt, valóban az utasok igényeinek megfelelni tudó fejlesztésére és átszervezésére nyíljék mód, melyhez a VEKE – ahogy az elmúlt években, például az éjszakai buszjáratok vagy a 7-es buszcsalád, illetve számos kerületi hálózat sikeres átszervezése során is tette– ezúttal is együttműködést és partnerséget ajánl.

A leggyakoribb ellenérv felvetéseinkre a pénzhiány szokott lenni, ezért megismételjük, amit korábbi nyílt levelünkben Hagyó Miklós felé már jeleztünk: a járatritkításokkal elérhető megtakarításokat a botrányos használtbusz-tender bukásával felszabaduló forrás ellensúlyozza.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását