Sándor János elmondta, hogy a napokban tartott bejáráson a szakhatóság emberei több jogi és forgalombiztonsági, köztük tűzrendészettel kapcsolatos hiányosságot észleltek. Ezek listáját átadták az építtető MÁV-nak, s miután a korrekciót elvégzik, kiadják a létesítményre a végleges engedélyt.
Mile Károly, a MÁV osztályvezetője arról beszélt, hogy a 60 méter hosszú alagút, a hozzá tartozó két híddal, gyalogos aluljáróval és más létesítményekkel megkönnyíti a város közlekedését. Eddig ugyanis a Diósdi utat, egymáshoz közel, két vasútvonal is keresztezte, a leeresztett sorompóknál gyakran 20-30 perces várakozásra kényszerültek az autósok. Az aluljáró eredeti átadási ideje 2007 júniusa volt, ám egy föld alatti óriási sziklatömb komoly műszaki akadályt jelentett, ezért a késlekedés - tette hozzá. Pedig a határidő csúszása sokáig veszélyeztette a pályázaton elnyert európai uniós pénzeket - hangsúlyozta a szakember. A kivitelezők most pótolják a hiányosságokat, mint például a közlekedési táblák elhelyezése, a járda kialakítása, az útfelfestés és a buszmegálló helyének kijelölése. Néhány, főként a nyomvonal tulajdoni viszonyait érintő jogi kérdés tisztázása is hátra van még - mondta.
Segesdi János, a 60 ezer lakosú Érd alpolgármestere elmondta, hogy a hosszúra nyúlt építkezés nem csupán megkeseríti az érdiek életét, de anyagi hátrány is származik belőle. A menetrend szerinti buszok az építési területül lezárt belvárosi út miatt több kilométeres kerülővel közlekednek, ez havi kétmillió forintnyi többletköltséget jelent. Ezt az összesen több mint 10 milliós kiesést a MÁV-tól várják pótolni.
Mile Károly szerint a MÁV nyitott a kérdés tisztázására és a pluszköltségek megtérítésére.