A politikus kifejtette: ez a parlamenti határozat garanciát jelentene arra, hogy Gyurcsány Ferenc miniszterelnök csak olyan szerződést ír alá a Gazprommal Moszkvában, amely nem sérti a majdani Nabucco-vezeték megvalósulását.
Kóka János álláspontja szerint az olcsóbb gázhoz vezető versenyhez nem csak több tranzitvonalra, hanem több forrásországra is szükség van, tehát az orosz földgáz mellett Azerbajdzsán, Türkmenisztán természeti kincsére is.
Hozzáfűzte, hogy gazdasági és közlekedési miniszterként ő volt a rendszerváltás óta az első magyar kormánytag, aki 2007-ben Türkmenisztánba látogatott, és megbeszélést folytatott a közép-ázsiai állam elnökével.
A pártelnök kitért arra, hogy az elkövetkező időszakban becslések szerint évi 100 milliárd köbméterrel nő az európai gázfogyasztás, ami szükségessé teszi a Nabucco mielőbbi megvalósulását, illetve új tranzitutak kiépítését. A Déli Áramlat mellett szó lehet a cseppfolyósított gáz tengeri szállításáról is a nagyobb európai kikötővárosokon keresztül.
Kérdésre válaszolva Kóka János elmondta, hogy azért nem támogatták a Fidesz Nabuccóval kapcsolatos határozati javaslatát, mivel az megítélésük szerint nem valami mellett, hanem valami, a Déli Áramlat ellen szól.
A politikus úgy értékelte, hogy nincs szükség az orosz földgáz elleni politikai hisztériára, hanem a Nabucco-vezeték politikai támogatására kell súlyt helyezni. Ugyancsak kérdésre válaszolva Kóka János cáfolta azt a fideszes álláspontot, hogy a Déli Áramlat elvonná a pénzt a Nabuccótól. Mint mondta, a Déli Áramlatra fordított pénz lehetővé teszi az új tranzitvonalat, de ha Magyarország nem vesz részt benne, akkor a Balkánon, illetve Horvátországon és Ausztrián keresztül jut el az orosz földgáz Európába.
Az MTI a Népszava című napilap szerdán megjelent számában olvasható cikkre vonatkozó kérdésére az SZDSZ elnöke úgy válaszolt, hogy a liberálisok támogatnák a sztrájkjog olyatén módosítását, hogy a közfeladatokat ellátóknak teljesíteniük kelljen az elégséges szolgáltatás minimumát abban az esetben is, ha a munkaadó és a munkavállaló nem tud megállapodni erről.
Kóka János véleménye szerint a jelenlegi, ismétlődő vasutassztrájkkal az a legnagyobb baj, hogy elmarad az említett elégséges szolgáltatás. Hozzáfűzte: arra biztatja utódját, Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési minisztert, hogy "tartson ki, és ne engedjen Gaskó István szakszervezeti vezető zsarolásának".