Farmerdivat a XXI. században
Tavaly és tavalyelőtt a gyártók erőtlen kísérletet tettek a csőszárú farmer megkedveltetésére a mai fiatalokkal, de a kísérlet nem mindenütt sikerült, ugyanakkor számos nosztalgikus elemet is megszerettek az ifjú vásárlók.
2008. március 8. szombat 12:19 - Hírextra
A mai farmerdivat sokszínűbb mint hajdan volt. A csőszabású nadrág egyes országokban és főleg az egészen fiatal, újítókedvű vásárlók körében jól fogy, de a trapéz, valamint az egyenes, bőszárú, vagy úgynevezett Marlene szabású fazonok kilátásai talán jobbak - adja hírül a DivatMarketing című szakmai magazin.
A mosott stílus mellett létezik a lezser, a fényes, és az extrémnek tűnő, farmer anyagból szabott lovaglónadrág is.
A trapézzal párhuzamosan megjelenik a mikrokord: pirosban, babakékben és olajzöldben is árusítani fogják, akárcsak a hetvenes években.
A sztároknak nagy hatása van ezen a téren is a divatra: ha egy híres filmszínésznő trapézt visel, akkor eziránt ugrik meg a kereslet, ha viszont szűket, akkor azt is leveszik a polcról.
A szakmai kiadvány körkérdést intézett a nagy európai farmergyártókhoz és kereskedőkhöz, milyen lesz a jövő farmerje. Van, ahol a magas derekú nadrág is kelendő lesz, míg egyes piacokon csak a csúsztatott derekú, hasat szabadon hagyó fazon kedvelt. A répafazonra is rámozdultak a fiatalok, de nem ez az uralkodó.
A bővebb szárú nadrágok után jönnek az igazi klasszikus trapézszabású modellek - állítják a divatszakemberek.
Ami a mosásokat illeti, megjelennek a keresztirányú koptatott csíkok, az átfestéssel hangsúlyozott mosások és a kézzel festett ezüst foltok is. Van ahol a világosra mosott nadrágokat vették, másutt a sötét mosásokat.
Farmerben is létezik elegancia - a Pierre Cardin márka például főleg a sötét nadrágokat kultiválja: fekete szál fekete vetülékkel, vagy fekete denim barna vetülékszállal, illetve kék a feketében. Ritka a koptatott hatású.
A japán farmeranyagok különleges színfoltot képviselnek ebben a divatban: finomszálúak, más a tapintásuk. A japán szövőszékeken készített kelmék kizárólag a híres francia márka számára készülnek - írja a DivatMarketing.
Forrás: MTI