A produkció különleges összpontosítást igényel, hiszen az előadás teljes ideje alatt a színpadon tartózkodik az egri társulat valamennyi tagja, sőt még vendégművészek is - mondta a színész-rendező.
Az író egyébként személyes tapasztalatait dolgozta fel a műben, hiszen Londonban a Lower Regent Streeten maga is dolgozott egy étteremben, így megtapasztalhatta miként működik egy ilyen "bolondokháza".
A gyűlölet, a szerelem, az unalom, a pénz, a lepényhallal együtt sülő borjúszelet, a késlekedő gyümölcsöstál, az angol pincérnők, a német pincérek és a görög mosogatófiú keveredése annyira magával ragadta a szerzőt, hogy a történet immár körbejárhatta a világ jelentős színházait - hangzott el Arnold Wesker darabjáról.
Csizmadia Tibor, a színház igazgatója a sajtótájékoztatón bejelentette: Nagy András Camille című monodrámájával kezdődik meg az egri teátrumban március 27-én a VIII. Nemzetközi Monodráma Fesztivál.Az igazgató-főrendező hangsúlyozta, hogy az idén minden korábbit meghaladó számú, összesen 23 előadást láthat az ötnapos rendezvényen a közönség.
A hazai társulatok produkcióin túl cseh, lengyel, szlovák és romániai műhelyek darabjai is színpadra kerülnek. Késő este pedig "mono-music" zajlik majd a színház falai között berendezett kocsmában: a "monozenei" estéken mások mellett Hobó, Mándoki Fecó, Másik János és a Lovas András-Leskovics Gábor duó csalogatja majd a közönséget a színházba.
Szegvári Menyhért, a Camille rendezője azt hangsúlyozta, hogy a monodráma keretei között egyetlen művész, Nádasy Erika tolmácsolja a dialógusok valamennyi szereplőjének mondandóját és a történetnek keretet adó visszaemlékezéseket egyaránt. Ez rendkívüli színészi teljesítményt igényel, mert igen nehéz feladat, hogy egymásra találjon az alak és az azt megszemélyesítő művész - mondta a rendező.
Nagy András darabja Camille Claudel őrületbe hajló történetét dolgozza fel. A francia szobrásznő, aki a világhírű szobrászművész, Auguste Rodin modelljeként, múzsájaként és munkatársaként is ismert, hosszú életét elmegyógyintézetben fejezte be.
Mint azt a szerző a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a monodráma a megbomló elme vívódását ábrázolja, azt, hogy Camille miként küzd és roppan össze tehetsége és azon emberi szerepek súlya alatt, amiket el kell játszania.