"Tavaly a hongkongi zenei fesztiválon adtunk 80 perc alatt a Föld körül címmel koncerteket. Az Utak és gyökerek mellékcím pedig abból adódik, tavaly még az volt a terv, hogy Világok találkozása lesz a 2008-as Budapesti Tavaszi Fesztivál (BTF) szlogenje" - jegyezte meg Rácz Zoltán.
Az Amadinda vezetője úgy véli, hogy jó címekre találtak, ezek felgyújtják a képzeletet, új és új tartalom tehető mögéjük - helytől és időtől függően. Sokszínű programmal akartak a fesztiválon előállni, amelyben a kortárs és a tradicionális zene találkozik, a keleti muzsikára a klasszikus európai reflektál.
Így került a műsorba például Carlos Chavez Toccatája, ez a zenemű mérföldkő a kizárólag ütőhangszerekre írt alkotások történetében. James Wood Village Burial with Fire című darabját is előadják, ezt 1989-ben az Amadindának komponálta a szerző, elhangzik Tan Dun - Rácz Zoltán szerint - szuggesztív és drámai alkotása, az Elegy - Snow in June.
A kompozíció 1990-ben keletkezett, az 1989-es pekingi Tiananmen téri vérengzések áldozatainak emlékére. A New Yorkban élő, kínai születésű szerző Elégiája szabad variációsorozat, zenei anyagában felismerhető a kínai opera és a rituális zene hatása.
Megszólal Ravel Csúnyácska, a pagodák hercegnője című darabja, amely részlet a Lúdanyó meséi című ciklusból, Bartók Bali szigetén című kompozíciója, ez rövid tétel a Mikrokozmosz IV. füzetéből, és Claude Debussy Pagodák-ja. Ezek ütős átiratát az Amadinda tagja, Holló Aurél készítette el, azzal a céllal is, hátha mások is kedvet kapnak e verzió eljátszásához.
Az Amadinda végül egy 10-12-perces tradicionális gamelán blokkot játszik a Trigintával, közreműködik Szalai Péter és Tömösközi László is. Ezt követően a trió saját kompozíciói hangzanak el az Amadinda, a Triginta és Szalai Péter közös tolmácsolásában. Rácz Zoltán hozzátette: akár Budapesti Gamelán Zenekarnak is nevezhetnék az estre összeálló csapatot.
A Triginta Percussion Trió a kortárs ütőhangszeres ensemble új nemzedéke, tagjai: H. Magyar Kornél, Nyusztay Iván és Szabó Mátyás. A 2006-ban alakult együttes a távol-keleti zenei hagyományok forrását használja saját ötleteihez. Indonéziai gamelán dallamok és a dél-indiai ritmika sodró virtuozitása találkozik ebben a friss, XXI. századi európai zenében.