A Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetetési bizottságának elnöke elmondta, hogy abszurd dolognak tartja, hogy a főváros a BKV-tól várja a menetrendet, miközben a cég az a szolgáltató, amelytől a főváros megrendeli a szolgáltatást. Ehelyett a fővárosi önkormányzatnak kellene biztosítania a paraméterkönyvet a BKV számára. Ezt a főpolgármesteri hivatalnak, vagy egy, az önkormányzat által megbízott nonprofit cégnek kellene elkészítenie a tulajdonos érdekei szerint - jegyezte meg. Hozzátette, nem normális az, hogy a szerződő fél maga írja önmaga szerződését.
A szabad demokrata politikus szerint a profiltisztítás jegyében a BKV-tól el kellene venni a jelenleg általa végzett beruházásokat. Utalva az ország legnagyobb beruházására, a 4-es metró építésére, rámutatott, hogy nem helyes az, ha ugyanaz a cég végzi a beruházást, mint az üzemeltetést.
A beruházások teljesen önálló feladatokat jelentenek, amelyeket akkor is teljesen önálló divízióra kellene bízni, ha azok a BKV-nál maradnak. Jó megoldásként említette az ugyancsak 100 milliárd forintos nagyságrendű csepeli központi szennyvíztisztítót, amelynek építését nem a csatornázási művek, hanem egy külső cég bonyolítja.
Lakos Imre úgy véli: azért nehéz a BKV "normális munkavégzése", mivel igen "összekuszálódtak" a cég funkciói. A politikus emlékeztetett rá, hogy a 2006-os választási kampányban az SZDSZ már felvetette a cég működésének ilyen jellegű újragondolását. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes azonban "más irányba indult el" - jegyezte meg. Az elmúlt hetek anomáliái is azt jelzik azonban, hogy a jelenlegi működési struktúra nem tartható tovább - szögezte le a politikus.
A szakbizottsági elnök szerint a mai struktúra mellett aligha találnak hatékony, jó vezetőt a cég élére. Problémaként említette azt is, hogy a jelenlegi összekuszálódott helyzetben a BKV vezérigazgatója minden döntési kompetenciát magánál tart.
"Nincs olyan ember, aki egy személyben ennyi szerteágazó feladatra lenne képes, ezért nem lehet találni ide egy normális vezérigazgatót" - mondta.
Lakos Imre úgy véli, hogy nem indulatból, nem politikai jellegű megközelítéssel, hanem higgadt szakmaisággal kell végiggondolni a cég jövőjét. Addig a társaság nyugodtan működni tud vezérigazgató-helyettesekkel is. Az önkormányzati ciklus félidejéhez közeledve még megléphető a BKV gyökeres átalakítása, ami legalább olyan horderejű ügy, mint egy kórházholding. Ha ahhoz van elég merészség, hogy az egész budapesti egészségügyet megreformálják, akkor ahhoz is legyen elég bátorság, hogy az egész budapesti közlekedést megreformálják, új pályára állítsák - szögezte le.