Erre a célra - amint egy kísérlet már bizonyította - a konyhai hulladékként nyilvántartott, használt étolaj is alkalmassá tehető.
Amikor a nevadai Reno kísérleti repülőterén tavaly ősszel beindították egy kis gyakorló vadászrepülőgép sugárhajtóművét, szinte mindenki felkapta fejét. Az ott megszokott, leginkább a petróleuméra emlékeztető szag helyett ugyanis egy, a gyorsétkezdékre jellemző étolaj szag süvített ki a gázturbinából. Aztán a kisméretű - még az egykori Csehszlovákiában gyártott - L-29 Delfin (használt ilyet a mi légierőnk is) angol, Viper tipusú gázturbinájával 600 km/órás sebességgel gyorsan 5000 méterre emelkedett, majd félóra múlva simán leszállt. A világon első alkalommal étolaj hajtotta egy repülő gép sugárhajtóművét.
A pilótának elsőként a Green Flight International és a Biodiesel Solution vállalatok
(nemzetközi zöld-repülés, illetve biodízel megoldás) képviselői gratuláltak. A siker alapján úgy döntöttek: a biodízellel is kitűnően üzemelő géppel idén már világkörüli úton bizonyítják, hogy környezetkímélőbb üzemanyagokkal is lehet repülni. Ráadásul ehhez nem szükséges külön e célra biodízelt termelni, praktikusabb összegyűjteni a háztartásokból,olajsütőkből, éttermekből a használt étolajat, mert szűrés után az is használható a célra.
(Megjegyezzük, hogy az étolajra a magyarországi autósok hamarabb rákaptak, ám a kipufogó étolajszagát követve a pénzügyőrök gyorsan lecsaptak az "illetékeket elcsalókra".)