Egy tekintélyes fővárosi újság hétfői jelentése szerint a szóban forgó iskolában azt követően kezdtek bele a merész vállalkozásba, hogy szakértők kimutatták: állva jobban lehet tanulni. Mindezt elsősorban azokra a korábbról ismert tapasztalatokra alapozták, hogy a mozgásnak kiemelkedő jelentősége van az agyműködés - és ennek részeként a tanulási folyamatok - tartósságában, illetve hatékonyságában. Utaltak arra, hogy a gondolkodási folyamatokat egyfajta agyi motor irányítja, s e motor működését a mozgás megkönnyíti. Ezen túlmenően pedig jelentősen növeli a koncentrációs képességet.
Az idézett szakértők - legalábbis a Berliner Zeitung szerint - kimutatták azt is, hogy állva "sokkal mozgékonyabb az ember", mintha ülne. Továbbá emlékeztettek arra is, hogy a régi görög filozófusok sem ülve, hanem rendszerint fel s alá sétálva ötlötték ki legnagyszerűbb gondolataikat.
Mivel azonban a sétálva oktatás rendszerét még kísérleti jelleggel sem merték bevezetni az említett általános iskolában, maradt az állva tanulás rendszere, amit egyelőre még kombinálnak a hagyományos "ülős" rendszerrel. Az iskola egyik alsó osztályában különleges álló padokat rendeztek be, azt remélve, hogy ez a fajta speciális mozgás serkenti majd az agyműködést. Arról nem is beszélve, hogy a tanulók valóban szinte farkasszemet nézhetnek a tanárral, ami az idézett szakértők szerint a korábbinál közvetlenebb kapcsolathoz vezethet.
Az állva tanulás rendszere mindazonáltal olyannyira kísérleti jellegű, hogy az érintett diákok az órák többsége alatt azért mégis csak leülhetnek.
Sajtóértesülés szerint az iskolai hatóságok a hónap végén kívánják összegezni az első tapasztalatokat, s várhatóan akkor születik majd döntés arról, hogy állva vagy ülve tovább. A berlini szenátus oktatási felelőse egyelőre nem foglalt állást az ügyben, mint ahogy a görög filozófusok "utánzását" eddig egyetlen más iskola sem kommentálta.