Nem igaz, hogy a módosítási javaslat a közösségi közlekedés színvonalának romlását idézné elő! A szakemberek figyelembe vették a Társaság környezetében bekövetkezett valamennyi fontos változást! Figyelembe vették a fizető utasok számának közel 10%-os csökkenését, a biztonságos üzemeltetéshez szükséges finanszírozási kérdéseket és a városszerkezetben bekövetkezett átalakulást is.
Nem igaz, hogy a tervezetben a járatok követési idejével lenne a legnagyobb probléma. Tény: ma Budapesten európai nagyvárosokkal összehasonlítva a járatok követési ideje az egyik legsűrűbb. Míg például Londonban és Varsóban átlagosan csúcsidőn kívül a metró szerelvényei 6 illetve 8 percenként követik egymást, addig fővárosunkban, hasonló időszakban 2 perc 30 másodperc és 5 perc között, néhány percet kell várakozással tölteni, hogy valaki az egyik megállóból a másikba juthasson. - részletes metró-adatok mellékelve.
Nem igaz, hogy ha egy BKV járat 30 percenként indul, minden utasnak 30 percet kell várnia a megállóban, hiszen menetrendszerű közlekedésnél az egyéni közlekedés előre tervezhető, tehát mindenki tudja, hogy mikor kell lemennie a megállóba, hogy elkerülje a várakozást.
Nem igaz, hogy szakmaiatlan, vagy épp az utasok érdekeit nem figyelembe vevő, jelentős utasvesztéssel járó javaslat született! A Paraméterkönyv tervezetét a BKV Zrt. Közlekedési Igazgatósága külső szakértők bevonásával (például a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki Kara, a Közlekedéstudományi Intézet Kht., a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft., valamint a Budapesti Műszaki Főiskola, Közlekedésinformatikai és Telematikai Egyetemi Tudásközpont), több hónapnyi alapos, minden részletre kitérő elemzés alapján készítette el, lehetőség szerint figyelembe véve a szakmai és civil szervezetek, valamint a kerületek álláspontjait és javaslatait. A jelenleg tervezett Paraméterkönyv gazdasági hatásaira vonatkozó részletes vizsgálat eredményeképpen megállapítható, hogy összességében 4,9 %-os vonali kilométer-, valamint 4,3 %-os vonali férőhelykilométer csökkenéssel lehet számolni, utasvesztés azonban egyáltalán nem prognosztizálható.
Nem igaz, ezért visszautasítjuk azt a feltételezést, hogy a Társaság, a Főváros vagy a kormányzat céljaival egybe esne a szakszervezetek által kezdeményezett és megtartott sztrájk! A BKV Zrt. elkötelezett a biztonságos finanszírozás megteremtéséért, de mindent megtett azért is, hogy a főváros közlekedését megbénító munkabeszüntetést elkerülje. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a megegyezés érdekében a múlt hét munkanapjain Hagyó Miklós kabinetirodája munkatársának részvételével megtartott sikertelen sztrájktárgyalások után a szombati és vasárnapi egyeztetéseken - részt vett dr. Gulyás Kálmán, a miniszteri kabinet főtanácsadója is, a Miniszterelnöki Hivatalból. Tehát a lehetőségeken belül mindenki mindent elkövetett a sztrájk megakadályozásáért és továbbra is ezért küzdünk.
BKV Zrt. Sajtóiroda