Az elnökhelyettes elmondta, hogy a metró- és HÉV szerelvényeket a munkavállalók már korábban előkészítették, hogy azonnal munkába tudjanak állni a sztrájk befejeztével. Lassabban áll majd helyre a buszközlekedés, mivel a buszok a telephelyekről indulnak, ezért el kell telnie 1-2 órának, hogy fennakadásmentes legyen a forgalom - tette hozzá.
Gulyás Attila szerint a dolgozók nagyon fegyelmezettek voltak sztrájk ideje alatt, ezt jelzi az is, hogy amikor az véget ért, mindenki azonnal munkába állt.
Hangsúlyozta: a munkáltató jobban járt volna, ha elfogadja a szakszervezetek előzőleg a sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatás mértékére tett 10 százalékos ajánlatát. A BKV-sztrájk alatt, a cég alvállalkozóival együtt, a normális szolgáltatás mértékének csak 7 százaléka üzemelt.
A közlekedési vállalat leállása nem bénította meg a főváros életét, néhány órás komoly nehézséget az okozott, hogy a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete - ahogy a szervezet elnöke, Gaskó István fogalmazott - "véletlenül" a jó előre bejelentett BKV-sztrájk idején folytatta egy rövid időre saját, február elsején kezdett és azóta többször felfüggesztett sztrájkját. A bizonytalanul közlekedő vonatok miatt reggel hét órától kora délelőttig óriási dugókban, csak araszolva tudtak a gépkocsik bejutni Budapestre, ahol a belvárosi részeken ezzel egy időben szinte hétvégi volt a forgalom.
Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője az MTI-nek elmondta: a kialakult közlekedési dugók a mentőknek komoly nehézséget okoztak, azonban minden balesethez időben odaértek. A reggeli műszakváltás rendben lezajlott, ami annak köszönhető, hogy már vasárnap este megszervezték a kollégák eljutását a bázisokra mikrobusszal, személyautóval.
Néhány fővárosi iskolában nem volt tanítás, máshol rövidített órákat tartottak a sztrájk miatt. A munkahelyek felkészültek a munkabeszüntetésre: előre megszervezték a munkát, így nem volt fennakadás.
Nem érte atrocitás a sztrájkoló BKV-alkalmazottakat a munkabeszüntetés alatt - közölte Gulyás Attila.
A szakszervezeti vezető elmondta, hogy tudomása szerint a munkáltató betartotta a törvényt, "nem követett el a sztrájkolókkal szemben törvénytelenséget, és ez fordítva is így van, vagyis a sztrájkolók sem akadályozták azokat a munkavállalókat, akik dolgozni akartak.
A szakszervezetek és a közlekedési vállalat vezetősége közötti tárgyalások hétfőn délután 17.00 folytatódnak annak érdekében, hogy tovább egyeztessenek az érdekképviseletek követeléseiről. A szakszervezetek elsősorban a tervezett csoportos leépítések ellen tiltakoztak a hétfői munkabeszüntetéssel, de hangsúlyozták, hogy a vállalat gazdasági helyzete a "24. órában" van. Úgy látják: hamarosan elkezdődik a vállalat széthullása, felaprózása, a munkafolyamatok kiszervezése, a telephelyek eladása, ami megint leépítésekhez vezet majd.
A tervezett járatritkítások ellen is tiltakoznak és nehezményezik, hogy a paraméterkönyv kidolgozásába sem vonja be őket a cég menedzsmentje. A szakszervezetek fenyegetése szerint ha a vezetőség nem tudja garantálni, hogy a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat és az állam illetékeseinek bevonásával megoldja a társaság finanszírozási problémáit, akkor újra sztrájkba lépnek.
A hétfői sztrájkot megelőző utolsó tárgyaláson a szakszervezetek elutasították a BKV megállapodás-tervezetét. A közlekedési vállalat felajánlotta, hogy eláll a tervezett 300 fős - csoportos - létszámleépítéstől és bevonják a szakszervezetek képviselőit is a paraméterkönyv végső kialakításába. Arra viszont csak ígéretet tudott adni, garanciát nem, hogy az állam és a tulajdonos, a fővárosi önkormányzat bevonásával megoldást talál a társaság finanszírozási gondjára.