Marketing Centrum: Kétharmados többséget szerezne a Fidesz
Az év első negyedében még tovább növekedett a Fidesz előnye, és akár a kétharmados többséget is meg tudná szerezni a "most vasárnapi" választáson - tájékoztatta a Marketing Centrum közvélemény-kutató cég április eleji felmérése alapján hétfőn az MTI-t.
2008. április 14. hétfő 15:07 - Hírextra
A Fidesz jelenleg 59 százalék körüli listás eredményre számíthat, míg az MSZP csak 27 százalék körülire.
Ilyen arányok mellett viszont könnyen megszerezhető a mandátumok kétharmada, különösen akkor, ha csak két vagy három párti lenne a következő parlament. A parlamenten kívüli pártok közül a Jobbiknak esetleg lehet esélye arra, hogy átlépje az állami támogatások megszerzéshez szükséges 1 százalékos küszöböt - olvasható a közleményben.
Az MDF támogatottsága a pártválasztók körében jelenleg 6 százalék, míg az SZDSZ-é csak 4 százalék, így az MDF valószínűleg most is átlépné az 5%-os bejutási küszöböt. Az SZDSZ esetében viszont ez egyáltalán nem biztos, noha a liberális párt nem veszített támogatókat a koalíció- és párt belső válsága nyomán. Ugyanakkor az MSZP támogatói körében nagyon sokan megharagudtak a liberális pártra, így most mindössze a megkérdezettek 4 százaléka tartja rokonszenvesnek az SZDSZ-t, míg korábban sohasem volt egyszámjegyű ez a mutató - áll a közleményben.
A Marketing Centrum felmérései szerint 2007-ben a Fidesznek stabilan 15 százalék körüli előnye volt az MSZP-vel szemben a választásra jogosultak körében. Ez azt jelenti, hogy a legnagyobb ellenzéki párt folyamatosan nagyjából 1,2 millióval több ember véleményét volt képes befolyásolni, mint a legnagyobb kormánypárt. A március 9-i népszavazás, illetve a koalíciós válság nyomán viszont 23 százalékra növekedett a Fidesz előnye, és ez 1,8 millió választásra jogosultat jelent.
Forrás: MTI