A szakember értékelésében kiemelte: a diákok és felkészítő tanáraik tartalmas szövegeket választottak, s tolmácsolásukkal értékeket közvetítettek.
A professzor ezzel összefüggésben úgy vélekedett: az értékkeresés felettébb időszerű törekvés mai világunkban. Az értékek között áll elsősorban az anyanyelv és a vele elválaszthatatlan hazaszeretet - szögezte le.
Bencédy József kitért a durva és trágár szavak használatára, amelyek - mint rámutatott - homályban hagyják a tartalmat, ha van egyáltalán. Megfogalmazása szerint a durva szavak használata divattá vált a közéletben. A divat és a politikai indulat a közbeszédben sokszor szándékosan erősebb a tartalomnál - mondta a szakember.
A Kazinczyról elnevezett vetélkedőn mintegy 120 gimnazista és szakképző iskolai tanuló vett részt. A határokon túlról 20-nál több diák mérettette meg anyanyelv tudását a bíráló bizottság előtt. A zsűri 15 gimnazistának, ugyanennyi szakképző iskolai diáknak és 5 határon túlról érkezett növendéknek ítélte oda a Kazinczy-érmet.
A vasárnapi eseményen adták át a Kazinczy-díjat azoknak a pedagógusoknak, akik hosszú idő óta elkötelezett nyelvművelő tevékenységet folytatnak iskolájukban. Kazinczy-díjat kapott Oravecz Lászó, a bátonyterenyei Váci Mihály gimnázium tanára, Saffarik Ildikó, a rádi általános iskola tanára és Tekes Rozália, a váci Árpád Fejedelem Általános Iskola tanára.
A beszéd- és magatartáskultúra területén végzett kimagasló munkájáért Péchy Blanka-díjban részesült Bálint Márta, a kézdivásárhelyi Turóczi Mózes Általános Iskola nyugalmazott tanára és Egyed Mária, a kézdivásárhelyi Bod Péter Tanítóképző Intézet tanára. Mindketten bekapcsolódtak Erdélyből a magyarországi nyelvművelő mozgalomba, s növendékeiket az anyanyelv tiszteletére nevelik.