A 60-as és 70-es években jól érezte magát fiatalon Benkóékkal, majd az Omegában és az LGT-ben - emlékezik. Az Omegában is vezéregyéniség volt: "át kellett alakítani a zenekart"- meséli az MTI-nek. "Sokat beszélgettem Szörényi Leventével arról, hogy magyar számokat kell írni, én nem lelkesedtem ezért. Egyébként +angolos+ hangzású magyar számokat kellett csinálni. Rockra nehezebb magyar szöveget írni, mint Fényes Szabolcs zenéjére" - fogalmazott.
"Az Omegában Adamis Anna írt kiváló szöveget, Presser zenét, számai mindig a próbákon álltak össze. Azután váltani akartunk, de nem csak magunktól: a 70-es évekre a Beatlestől eltérő zene született, undergroundnak nevezték. Itt folytatta az Omega alkotói magja is. Egy zenei újságban négyünket szavazta meg a szakma és a közönség hangszerük legjobbjaként. Az első koncert bizonyította, volt értelme a váltásnak".
Laux "hajtotta" A többieket. "Verseny volt a zenekarok között, akartam, hogy mi legyünk az elsők, ez nem jött magától" - tette hozzá.
1975-ben Amerikában maradt. "Láttam, milyen alacsony a kulturális lehetőségek plafonja itthon, s ilyen a mai napig" - mondja. A zene mint kulturális tevékenység ellehetetlenült. A minisztériumi és az az alatti intézmények emberei nem értettek hozzá. Kaptam egy ajánlatot, s nem akartam itthon megvárni, míg elfogadják, lemaradtam volna róla" - mesélte.
Hamar beilleszkedett Amerikában. Rockzenét játszott, majd producerek, zenei rendezők lapjának a főszerkesztője lett. A tulajdonos rábízta a lapot, bejuttatta Kalifornia egyik legjobb stúdiójába. Megismerkedett Frank Zappával, az Averege White Band tagjaival, játszott Chick Coreával és másokkal, élmény volt velük dolgozni. "Ezt nem tanítják iskolában" - mondja.
Az 1984-es Los Angeles-i olimpia idején független volt, ekkor kezdődött a bakelit-CD korszakváltás. "Az MTV játszotta zenémet, díjat kaptunk érte". Ügynökként könyvekkel kezdett foglalkozni.
Amerikai évei alatt a hazai vezető zenészekkel alkalmi kapcsolata volt. Találkozott Cannes-ban a MIDEM-fesztiválon az LGT-vel. Többen megkeresték, köztük a Bikini, az Omega. Az Omegát át kellett volna alakítani a kinti ízlés szerint - magyarázza.
Először 1986-ban jött haza az LGT búcsúkoncertjére. Korábban nem kapott vízumot. Fia Magyarországon született 1988-ban, most érettségizik, most többet van itt. Eleinte olyan barátaival zenélt, akikkel korábban játszott.
Joe Murányit 2000-ben ismerte meg, már a negyedik CD-t készítik együtt. "Nem dísznek használom, mint mások" - mondja. A 80 éves Muranyi zeneileg, szellemileg ma is friss, naponta gyakorol, utazik. Május 15-én a Jazz Gardenben születésnapját ünneplik, az alkalomra megjelent CD-t mutatják be.
Laux együttesében öccse, Tibor énekel és gitározik (a 60-as években is zenélt.) "Mindig akartam együtt játszani vele, mint más zenekarokban is előfordul" - mondja. Román Péter bőgőzik, a zongorista Vincze Pál (zongoratanár, saját zenekara van). Fellép velük Mbaye Ndiaye afrikai ütős, olykor énekesnők jönnek.
"Sok a tehetség itthon, Ők már énekelnek, tárgyalnak angolul, de nem +mobilak+. Minden zenésznek 2-3 évet külföldön kellene dolgoznia. Féltik az itthoni hátteret, a családot. Ha el mernének szakadni, nyernének rajta" - fogalmaz a zenész.
Laux kiadói tevékenysége 1989-90-ben itthon kezdődött. A JLX kiadó krimit, lektűrt, életrajzot, romantikus irodalmat ad ki, így lehet megélni. "A gazdasági helyzet egyre nehezebb, mindenki a kulturális kiadásain spórolna" - mondja.