Az Apple sokáig habozott a szerződéskötés előtt, mert korábban a vásárlói számára egyszerűbb, egyáras rendszerben gondolkodott, és nem értett egyet az HBO által kikötött "rugalmas árral", vagyis azzal, hogy egyes műsorokhoz már 1,99 dollárért (322 forint), másokhoz viszont csak 2,99 dollárért (484 forint) lehessen hozzájutni.
Az NBC tavaly éppen a rugalmatlanság miatt hátrált ki műsoraival az iTune-szolgáltatásból. Ám azóta már újból átadott néhány műsort az Apple iPhone szolgáltatásának, és a iTunes brit üzletágának.
A rugalmasság kérdését a stúdiók és a zenei vállalatok is fontos szempontként kezelik, mivel az olcsóbb tarifák mellett könnyebben tudják eladni a régebbi műsorkínálatot, míg a friss produkciók magasabb áron is elkelnek.
Az Apple egyik vezetője szerint az HBO-val kötött szerződés nem jelent stratégiaváltást az iTunes részéről, csupán "a meglévő stratégia kibővítéséről" van szó.
Az HBO maga is kínál letölthető műsorokat azoknak az előfizetőinek, akik nagysebességű internetkapcsolattal is rendelkeznek, de ez a szolgáltatás még korántsem széleskörűen hozzáférhető.
Az Apple az iTunes forgalmának hasznán megosztozik a tartalomszolgáltatókkal, így a pénz egy része visszaáramlik a stúdiókhoz, tévécsatornákhoz és lemezcégekhez.
Az iTunes jelenleg 800 különböző műsort kínál, és eddig mintegy 150 millió sorozatepizódot adott el. A vállalkozás azonban nem az Apple vezető üzletága: tavaly a technikai óriásbirodalom 24 milliárd dolláros (közel 4000 milliárd forint) bevételének csak tíz százalékát termelte.