Koncz Erika főigazgató-helyettes elmondta, hogy hosszú ideje tervezik már az anyag bemutatását: a 155 alkotás három esztendei, igen alapos előkészítés után került a paravánokra, s a megnyitóra elkészült egy reprezentatív kiállítási katalógus is a Kogart Kortárs Művészeti Központ finanszírozásában.
Hogy valóban életmű-kiállításról van szó, azt a korszakokra bontott megjelenítés is jelzi: L. Nagy Katalin kurátor egy az 1960-as évek elejéről származó önarcképpel indítja az Élet-Kép-Regény címet viselő tárlatot. Az első táblákon pasztellképek - családi portrék - találhatók, amelyek tanúsítják, hogy Péreli Zsuzsa festőnek készült, csak később tért át a "fonallal festésre".
Bár elsősorban gobelinművészként ismert, Péreli Zsuzsa többféle technikát is használ: nemcsak sző, varr is képeket, parányi grafitrajzokon készít tanulmányt a textiltervekhez. Témaválasztása is sokféle: a falusi élet, a színház, a budapesti építészeti értékek, a közel- és régmúlt egyaránt foglalkoztatja.
Mint azt a művész elmondta, pályája kezdetén reggeltől estig, amíg csak természetes fény volt, ült a szövőszéke előtt, amelyről "gyakran műtétileg kellett leválasztani". Ma már nem tölti az egész napot a szövéssel, varrással. Az alapanyagok, a megfelelő színű és minőségű selymek és gyapjúk beszerzése is időt igényel - hangsúlyozta Péreli Zsuzsa.
A nagyszabású tárlat, amely részben a múzeum saját gyűjteményében őrzött, részben más hazai köz-, és magángyűjteményekből kölcsönzött alkotásokat vonultat fel, szeptember 14-ig látható az Iparművészeti Múzeumban.
A kiállításhoz kapcsolódóan több múzeumpedagógiai foglalkozást szerveznek, és néhány személyes tárlatvezetésre, valamint beszélgetésre sikerült megnyerniük magát a művészt is.