Óbuda mindig is támogatta az M0-ás autóút észak-budai szakaszának megépítését - mondta Tarlós István pénteken, budapesti sajtótájékoztatóján.
Demszky Gábor június 20-án egy sajtótájékoztatón az M0-ás építésével kapcsolatban bírálta "a Fidesz független frakcióvezetőjét", akinek szerinte - mint a III. kerület korábbi polgármesterének - súlyos felelőssége van abban, hogy az elmúlt évtizedben nem született megállapodás a körgyűrű nyomvonaláról. Az ellenzéki frakcióvezető már akkor úgy reagált az MTI-nek: "hazugság, hogy én vagy az utódom akadályoztuk az M0-ás továbbépítését".
Tarlós István a sajtótájékoztatón számos dokumentum bemutatásával igyekezett igazolni: a III. kerület mindig is azon az állásponton volt, hogy meg kell épülnie az autóút északi szakaszának.
A frakcióvezető emlékeztetett: a körgyűrű megépülésének támogatása mellett Óbuda önkormányzata már 1997-ben arról hozott határozati javaslatot, hogy elutasítják az M0-ás nyomvonalának a III. kerület közigazgatási határán belüli megépítését. Ugyanakkor igényelték északabbra, "a közigazgatási határon túlra történő áthelyezését".
Tarlós István kifejtette: 2007 elején az óbudai képviselő-testület egységesen elfogadta, hogy végig alagútban vezessen az M0-ás 10-es és 11-es főút közti szakaszának a nyomvonala, ám - mint mondta - "a fővárostól erre azóta sem reagált senki".
Demszky Gábor nyilatkozatai az M0-ással kapcsolatban azért is zavarosak, mert az autóút építése egy állami beruházás, nem tartozik a főváros hatáskörébe - tette hozzá.
A frakcióvezető szólt a Bogdáni úti buszvégállomással kapcsolatos területcsere ügyéről is, amely cserével a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön biztosította, hogy a buszpályaudvar a helyén maradhasson.
Nem vagyunk semmiféle igazságos megoldás ellen, ha a körülmények tisztázottak lennének, de jelenleg nem azok; nem kaptunk választ ugyanis arra, hogy miként került ki a főváros tulajdonából ez a terület, és hogyan került luxemburgi tulajdonba - mondta Tarlós István.
Szerinte a két terület közti beépíthetőségbeli különbségek tovább növelik az amúgy is jelentős értékaránytalanságot.
Az ellenzék a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén úgy vélekedett, hogy a buszpályaudvari ügylettel kapcsolatban 100 milliós, de akár félmilliárd forintos vagyonvesztés is érheti a fővárost. A szocialista politikusok ezt cáfolták.
Óbuda mindig is támogatta az M0-ás autóút észak-budai szakaszának megépítését - mondta Tarlós István pénteken, budapesti sajtótájékoztatóján.