A KDNP bírálja a BKV-t
A KDNP fővárosi frakcióvezetője szerint újabb "kétes busztender" kiírása helyett mielőbb felelős vezérigazgatóra volna szükség "a tönk szélén lévő BKV-nál". Bagdy Gábor kedden sajtótájékoztatón, a Városháza udvarán azt mondta: miközben a cégtulajdonos önk
2008. július 1. kedd 14:28 - Hírextra
A frakcióvezető közölte, hogy Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármestert és a városüzemeltetéssel foglalkozó Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettest egyaránt súlyos felelősség terheli a BKV jelenlegi helyzetének kialakulásáért.
Hangsúlyozva, hogy a BKV katasztrofális helyzetben van, leszögezte: igen nagy bátorság kell ahhoz, hogy valaki átvegye a cég vezetését. Felhívta a figyelmet arra, hogy a cég 15 milliárd forintos veszteséggel zárta a múlt évet, s 2010-ig évente maradna is ez a mérték az üzleti terv szerint.
Az ellenzéki politikus közölte, a cég jelenlegi vezetése elsődlegesen az ingatlanok eladására koncentrál. Példaként említette, hogy a múlt héten az fb állította le a Baross kocsiszín indokolatlan eladását. Bírálta a cég vezetését a több milliárd forintos tanácsadói szerződések miatt is, jelezve, máig nem sikerült a szerződésekről teljes listához jutniuk.
Kitért arra, nem történik érdemi előrelépés a BKV járműparkja súlyos helyzetének rendezésére sem. Véleménye szerint az újabb busztender érdemben nem tér el az előzőtől. Jelzi ezt, hogy az értékelési szempontok között nincs egyetlen olyan elem sem, amely az új buszok beszerzését támogatná.
"Teljes és totális káosz van a BKV-nál" a személyi ügyek terén is - közölte Bagdy Gábor, rámutatva arra: február óta nincs felelős első számú vezetője a vállalatnak, s időközben több vezérigazgató-helyettes és igazgató is távozott.
Az új vezérigazgatónak egyebek közt azzal kell majd szembenéznie, hogy a fővárosi önkormányzat megint nem adott stratégiát, így gyakorlatilag "egy kaotikus állapotban lévő" cég élére keresnek valakit, aki valamilyen csoda folytán megoldja majd a problémát - mondta.
Bagdy Gábor a finanszírozási helyzet rendezetlensége mellett gondként említette azt is, hogy a társaság jelenlegi szervezeti struktúrája alkalmatlan a feladatok ellátására. Két külön szervezet van ugyanis a BVK-n belül: a klasszikus tömegközlekedési tevékenységgel foglalkozó terület mellett a cég foglalkozik a 4-es metró építésével is. E két tevékenység teljes elkülönítése nélkül nincs remény arra, hogy a BKV szervezete megújuljon - szögezte le.
Forrás: MTI