Magyar Évad New Yorkban
A híres New York-i modern művészeti múzeum, a MoMA is a magyar évad helyszínei között lesz, rendeznek gasztronómiai és a legjobb magyar borokat bemutató programsorozatot, valamint a kortárs festőket bemutató válogatást, és alakul az évad marketingje is -
2008. július 8. kedd 18:50 - Hírextra
Orsós László Jakab, aki részleteket egyelőre nem kívánt elárulni a még alakuló programról, az újabb helyszínről csak annyit jegyzett meg: a The Museum of Modern Art (MoMA) egy véletlen folytán lesz a magyar évad egyik kiemelkedő helyszíne.
A magyar konyhát és a legjobb magyar borokat bemutató eseményt Washingtonban és New Yorkban is megrendezik, lesznek termékbemutatók, egy különleges sorozat is helyet kap majd New York egyik legdivatosabb szórakozóhelyén, és a magyar ásványvizek is megjelennek az "ígéret földjén" - tette hozzá a kulturális intézet vezetője.
Az Extremely Hungary mottóval fémjelzett évad keretében a kortárs magyar festészet egy válogatáson keresztül mutatkozik majd be Washingtonban, a Magyar Nemzeti Galéria Vajda Lajos születésének századik évfordulójára szervezett tárlatának vendégszereplésével együtt.
A Krétakör Színház közelmúltbeli átalakulása miatt a régi társulat - a tervekkel ellentétben és a nagy várakozások ellenére - mégsem lép fel legendás előadásaival, Schilling Árpádnak azonban már vannak új tervei - jelezte Orsós László Jakab.
A New Yorkra és Washintonra koncentráló évad programjai további amerikai városokba utaztathatók, hiszen ha egy művész egyszer már ott van, akkor érdemes kihasználni a lehetőséget, és más városokban, akár Kanadában is fellépni - mondta a vezető utalva arra, hogy a nagykövetek és gazdasági szakdiplomaták ülésén felmerült, hogy esetleg Chicagóban és Los Angelesben is bemutatkozhatnának a magyar évad egyes résztvevői.
Ez az anyagi keretek szűkössége miatt a művészek menedzserei és az adott városok intézményei közötti megállapodástól függ. Az ilyen terveket egyébként bátorító kulturális központ ehhez már csak alapvető segítséget - például a program honlapján való feltüntetést - tud nyújtani, mivel a 700 millió forintos keretet már teljesen kihasználták - jegyezte meg.
"Láthatóvá és hallhatóvá kell válni itthon és Amerikában is" - hangoztatta Orsós László Jakab, hozzátéve, hogy augusztus végén hirdetik ki az évad amerikai promóciójára és marketingjére kiírt pályázat nyertesét.
Mint megjegyezte, a The New York Times-ban nem lehet majd egész oldalas hirdetést feladni, mert az egy alkalomra mintegy 24 millió forint lenne, de olyan erős tartalommal jelentkezik majd Magyarország, amely jelentős sajtófigyelmet és kritikákat generál, a folyóirat hétvégi programajánlójába bekerülni pedig garantált érdeklődést jelent.
A gerillamarketing - azaz a nem a megszokott közegekben és nem kanonizált módokon megjelenő reklám - eszközeivel is élnek majd a szervezők: például kis példányszámú, utcai plakátok kiragasztásával. Ezzel azonban óvatosan kell bánni, Kurtág Györgyöt például nem lehet fénymásolt plakátokon reklámozni, de a szatellitprogramként tervezett bajuszversenyt igen - mutatott rá.
Minden program koprodukciós eseményként fut majd, így a mértékadó helyszínek, egyebek mellett a Carnegie Hall is garancia arra, hogy a fellépések marketingje megfelelő lesz, a művészek interjúi például már előre le vannak szervezve.
Elmondta, hogy az évad magyarországi reklámozásának célja a vélhető sikerek közvetítése, az, hogy a társadalom örülhessen a magyar művészek tengerentúli sikereinek.
Az évad tanácsadó testületéről szólva Orsós László Jakab hangsúlyozta: tagjai intenzíven közreműködnek az évad szervezésében. Heller Ágnes szociológus kifogyhatatlan az ötletek terén, Karvalits Ferenc közgazdász inkább gazdasági szempontból nyújt segítséget, Szántó András New Yorkban élő kulturális szakértő pedig a kapcsolatfelvételben segítette a szervezőket - említett példákat.
A hagyomány és a modernitás bemutatását célul kitűző évad 2009. január 24-én a Budapesti Fesztiválzenekar Carnegie Hall-beli koncertjével kezdődik majd. A sorozat két fő időszakra oszlik: a programok egy része január és május között zajlik, majd a nyári szünet után szeptembertől a Hálaadás ünnepéig, azaz november végéig kapnak helyet a magyar vonatkozású színházi, zenei és irodalmi rendezvények.
Forrás: MTI