Az 1968-ban készült festmény a művész szavai szerint "a női lét érzését és életörömét" ábrázolja. A Fekete vonal Keserü Ilona egyik első olyan vászondomborításos alkotása, amelyen ragasztóval egymáshoz illesztett vászondarabokkal hozott létre háromdimenziós figurákat.
Susan Fisher Sterling, a Női Művészek Múzeumának igazgatója a modern európai művészetet felölelő kollekció fontos kiegészítésnek tartotta a magyar művész alkotását.
Keserü Ilona a 60-as évek közepén induló neoavantgárd művészgeneráció jelentős alakja, az IPARTERV-csoport tagja volt. A budapesti Képzőművészeti Főiskola freskószakán végzett, majd Olaszországban is folytatott tanulmányokat, és nagy hatással volt rá az Arte Povera, valamint a korai feminista mozgalom.
Művészetében különféle minőségű textilek, zsinórok, szalagok és más egyszerű anyagok alkalmazásával törekszik háromdimenziós hatást elérni. Az 1933-ban Pécsett született, jelenleg Budapesten élő művésznő alkotásai Magyarországon kívül német, olasz, francia és osztrák múzeumokban láthatók.
Az amerikai fővárosban 1987 óta működő Női Művészek Múzeuma a képző- és előadóművészetek, valamint az irodalom területén alkotó női művészek munkáit mutatja be. Állandó gyűjteményében több mint 800 művész alkotásai kapnak helyet.