Beomlott alagút
A jelenlegi technológiával nem szabad folytatni a baleset térségében az M6-os autópálya alagútjainak építését - mondta el Posta Péter építészmérnök a Bátaszék térségében történt alagútbeomlással kapcsolatban pénteken az MTI-nek.
2008. július 25. péntek 14:47 - Hírextra
A távirati iroda által megszólaltatott építészmérnök-tervező annak idején - mint felidézte - éppen azért távozott a gazdasági minisztériumból, mert - részben a térség talajösszetétele miatt - nem értett egyet az alagutak építésének tervével.
Az alagutak építési koncepcióját újra kell gondolni: bár most csak az úgynevezett ideiglenes biztosítás omlott össze, a történtek egyértelműen megkérdőjelezi a tervezést és a technológiát is - jelentette ki.
"Nem tudom, miért omlott össze az alagút. De ismerem a talajösszetételt, s azt mondtam, és mondom ma is, hogy a szóban forgó hét kilométeres szakaszt más nyomvonalon, ötszáz méterrel lejjebb kell megépíteni alagutas megoldás nélkül, azaz bevágással és völgyhidakkal" - hangsúlyozta Posta Zoltán.
A szakértő véleménye szerint a jelenlegi technológiával nem szabad folytatni az építkezést. Az építészmérnök szerint nulláról kell kezdeni a munkát, beleértve az új tervezést, az új fúrásokat és az új technológiát. Ez akár öt-hat hónap leállást is jelenthet - jelezte.
"Ami csütörtökre virradóan történt, az komoly intő jel a jelenlegi technológiával történő munkálatok leállítására. A 2010-es átadási határidő megtartása nem minden, semmi nem éri meg, hogy a gyorsaság emberéletekbe kerüljön!" - jegyezte meg Posta Zoltán.
A M6-os autópálya Bátaszék térségében épülő leghosszabb - 1.330 méter hosszú - alagútjának keleti és a nyugati járata csütörtök hajnalban több mint száz méter hosszúságban és negyven méter szélességben omlott be. A szakemberek szerint az omlást az esőzés okozta, mert az alagút feletti löszös, agyagos talaj megszívta magát a vízzel, és beroskadt. A súlytól az ideiglenes védelmet biztosító betonhéj száz méteren összeomlott.
Rakita András, a koncessziós feladatokat is ellátó Mecsek Construction Group cég főmérnöke csütörtökön azt nyilatkozta az MTI-nek, hogy a munkálatokat mind a négy alagútban leállították, az ügyben vizsgálat kezdődik.
Kapás Szabolcs, az M6-M60 sajtóiroda munkatársa az MTI-nek azt mondta, megkezdődtek a vizsgálatok, de a fejleményekről még nem tudnak beszámolni. Kérdésre válaszolva annyit azért megemlített: "lehet, hogy technológiaváltásra kerül sor".
Forrás: MTI