Az Athens 2004 és a Torino 2006 című, hasonló videojátékok nem voltak ugyan különösebben sikeresek, de az erre szakosodott Sega cég a maga módján ugyanakkora erőfeszítést tett az új elektronikus olimpiai videó kifejlesztéséért, mint a pekingi vezetés az ötkarikás játékok megrendezéséért - tekintettel arra, hogy a tét és a piac óriási.
A június végén piacra került Beijing 2008 játék 38 verseny lebonyolítását teszi lehetővé tíz olimpiai sportágban. A versenyzők, pályák, köztük a híres Madárfészek olimpiai stadion vizuális megjelenítése, a sportolók mozgásának érzékeltetése sikeres a szakértők szerint, bár a játékkonzollal a kézben már nem ennyire egyértelmű a benyomás.
Az atlétika nem kevesebb mint 17 versennyel képviselteti magát. A versenyek jobbára az ujjak gyors elmerevedésére vezetnek, ám az ugrásokhoz mindenképpen szükség van jó ritmusérzékre, a dobószámokban pedig bizonyos összehangolásra. Ügyes manőverezés szükséges a torna, sőt bizonyos úszószámok esetében is.
Csapatjátékok még nincsenek az olimpia e videojáték-programjában, viszont a lövészet, a súlyemelés, a cselgáncs és a kerékpáros pályaversenyek befértek a választékba. Mialatt letölti a programot, a Beijing 2008 az olimpiákról szóló információkkal szórakoztatja a tulajdonost.
32 ország szerepel a videoolimpia indulói között, de hiányosság, hogy a mai sztárversenyzőket nem lehet rajthoz állítani ebben a játékban - ezt viszont kiküszöböli a Nintendo Mario és Sonic az olimpiai játékokon című programja, amely a Wii játékkonzolon futtatható.
Ez némi engedményt tesz a fantáziának is: például magasugrásban akár 260 centire is tehető a léc, amit a Luigi néven induló virtuális versenyző könnyedén vesz - noha ez 15 centivel több a kubai Javier Sotomayor világrekordjánál.