2024. november 26. - Virág

Butik helyett turkáló

A franciák csapvizet isznak, a divatbolond olaszok turkálókban vásárolnak, az amerikaiak autózás helyett vonatra szállnak, a németek pedig a cikinek tartott szupermarketekben vásárolnak - így érinti a globális hitelválság a fogyasztókat.
2008. szeptember 13. szombat 18:42 - Hírextra
Az egész világon érezteti hatását a hitelválság, amely még a nyugati fejlett államok lakosait is arra kényszeríti, hogy változtassanak a szokásaikon.

A franciák például az egyik legféltettebb hagyományukat kezdik feladni, nevezetesen az étterembe járást. Felmérések szerint az éttermek forgalma 30 százalékkal esett vissza, a középosztálybeli nyaralók nyáron a strandokon az éttermi menük helyett szendvicseiket majszolgatták.

De még a drága ásványvizek eladási adatai is visszaestek, és az olyan márkákat, mint az Evian vagy a Vittel, a boltok polcain hagyják, és inkább csapvizet isznak.

A divatimádó olaszok is változtatni kényszerültek szokásaikon: egyre többen a leghíresebb divattervezők legújabb kollekcióit kínáló butikok helyett a használt ruhákat áruló turkálók felé veszik az irányt.

Ami pedig az élelmiszert illeti, a nemzeti ételnek számító tészta ára az év eleje óta 30 százalékkal emelkedett, a kenyéré pedig 13 százalékkal, így sok olasz család a kedvezményes árakat kínáló szupermarketekben vásárol.

A tengerentúlon a gazdaság lelassulása drasztikusan megváltoztatta a középosztálybeliek életét. Hetente 455 ezren vesztik el állásukat, a benzin ára pedig rekordmagasságokban szárnyal. Éppen ezért egyre többen hagyják otthon az autót, és inkább vonatra szállnak.

A nemzeti vasúttársaság, az Amtrak rekordnak számító évi 25 milliós utasról számolt be. De ha kocsiba ülnek az amerikaiak, másképpen vezetnek. Például úgy, hogy kevesebb rövid utazást tesznek autóval.

Még a németekre is kihat a hitelválság: korábban az Aldiban vagy a Lidlben vásárolni cikinek számított sok németnek, akik flancos táskákba rejtették az ott beszerzett árukat. Ma már teljesen természetes, hogy ezekben az olcsóbb élelmiszereket kínáló üzletekben végzik a nagybevásárlást.

Kilenc százalékkal kevesebb német ment nyaralni külföldre, míg a síelésből hazatérő családok többsége betért a bajorországi Herzogenaurach-ba, hogy bevásároljon az Adidas és Puma gyárakban, ahol fél áron vehették meg a gyereknek az edzőcipőt.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását