Parkolni arany
Hiába minden jó szándékkal, akarattal, ha a parkoló automatákról van szó. A Centrum parkoló Kft. pedig lecsap vétkes áldozataira. A büntetést ki kell fizetni, ha nincs jegy. Akkor is, ha nem működnek az automaták.
2008. szeptember 25. csütörtök 15:29 - Fáska Ágnes
Fizetnék, de nem lehetMit tehet akkor a vétkes/vétlen autós, - attól függ, milyen szemszögből nézzük: a károsult vagy a parkoló társaság szemszögéből -, amikor a parkolóórák meghibásodása miatt nem tud parkolójegyet venni? A szándék meg van, csak a kivitelezés ütközik akadályokba. Ennek próbáltunk utána járni (nem sok sikerrel).
A társaság magát ezzel a szlogennel hirdeti: „A Centrum Parkoló Kft. a Siemens technológiájával, Európa egyik legkorszerűbb parkoló automata rendszerét üzemeltető társaságává vált.” Ha ők ezt komolyan gondolják, akkor hogy engedhetik meg maguknak, hogy több napos meghibásodás után sem tesznek semmit a probléma orvoslása érdekében?
Egy kedves olvasónk - károsult, ha lehet így fogalmazni - a segítségünket kérte. Kedden a VI. kerületi Eötvös utcában parkolójegyet szeretett volna vásárolni, azonban mindhárom az utcában elhelyezett automata nem működött. Mivel a környéken perceken keresztül nem látott parkolóőrt, aki segíteni tudott volna, jóindulatát és tisztességes hozzáállását jelzendő kiírta egy papírra, hogy az automaták meghibásodása miatt nem tudott jegyet venni, ezért nincs a kocsijában parkolószámla, elnézésüket kéri. Ennek ellenére, miután egy óra múlva visszatért autójához egy csekket talált a szélvédőjén 1265 Ft-os büntetéssel, amit, ha nem fizet be, még aznap, 2415 Ft-ra emelkedik a büntetési tétel. Egy másik olvasónk hasonló történetet mesélt el: múlt hét pénteken szintén az Eötvös utcában parkolt, s az automaták már akkor sem üzemeltek. Ő is hagyott egy üzenetet a kocsi szélvédőjén. Valószínűleg csak a jó szerencsén múlott, hogy őt nem büntették meg.
Telefonáljon, írjon, úgy sem válaszolunkProblémáikkal felkeresték a parkoló céget, de nem kaptak választ kérdéseikre, ahogy olvasóinkhoz hasonlóan, mi magunk is süket fülekre találtunk, mivel a szóban forgó parkoló társaság többszöri, két napon át kitartó kollégánk telefonhívására és e-mail küldésére sem reagált.
A kérdések így továbbra is bennünk gyűrűződnek megválaszolatlanul: mit tehetünk, ha hasonló problémával találjuk magunkat szemben? Várjuk meg a parkoló őrt, és késsünk el mondjuk a munkánkból? Kockáztassunk, hátha alapon?
Az igazi biznisz: szolgáltatás nélkül pénzt beszedni, sőt, büntetniIgaz, hogy már 2006. július 1-től sms-en keresztül is megvehetjük a parkolójegyünket, de senkit nem kötelezhetnek arra, hogy magánál tartsa a mobiltelefonját, illetve vannak emberek, akik kerülik a kommunikáció ilyetén formáját. Nem beszélve arról, hogy a mobilparkolás sem megy olyan könnyedén. Előtte aktiválás és egyenlegfeltöltés szükséges. Ezt megtehetjük online vagy az ügyfélszolgálaton keresztül. Ha bankkártyával szeretnénk feltölteni az egyenlegünket, és új ügyfelek vagyunk, akkor egy nap múlva vehetjük csak igénybe a szolgáltatást. Tehát ezek sem bizonyulnak megfelelő alternatívának.
Az automaták megjavítása minden tekintetben az a parkoló társaság feladata lenne, hiszen az üzemeltetés joga náluk van, de lehet, hogy a tornyosuló levélhalmazoktól és telefonhívásoktól - melyekre nem reagálnak - erre már nincs idejük. Igaz a honlapukon még az is szerepel, hogy, ha bármi segítségre lenne szükségünk, bátran keressük fel őket, ügyfélszolgálatuk készségesen áll a rendelkezésünkre. Nem álltak.