Pelenkadivat
A nyolcvanas évek slágereire vonultak fel egymás után egy különleges divatbemutató önkéntes modelljei Japánban: a világ egyik leggyorsabban öregedő országában felnőtt pelenkabemutatót rendeztek csütörtökön.
2008. szeptember 26. péntek 11:23 - Hírextra
"A pelenka olyasmi, amit az emberek nem akarnak megnézni, de ha vonzóvá tesszük, akkor könnyebben megbarátkoznak vele" -magyarázta Kijoko Hamada, a show fő szervezője az Idősek Életstílusának Kutatóközpontjától.
Japánban a népesség több mint húsz százaléka 65 éven felüli, és az ENSZ előrejelzése szerint 2050-re - a világon elsőként - már egymillió százéves ember él majd a szigetországban.
Ennek a látványos statisztikának azonban tömérdek olyan kevésbé látványos vonzata is van, mint például a pelenka-boom. Japán vezető gazdasági napilapja, a Nikkei a héten végzett egy felmérést, amelynek eredménye szerint az elmúlt tíz év alatt több mint duplájára emelkedett az országban a felnőttpelenka-forgalom. (Az idei bevétel elérte az 52,5 milliárd jent, azaz 82 milliárd forintot.)
A tokiói belváros egyik színházában megtartott pelenka-show nem elégedett meg a modellek felvonultatásával, rövid, derűs jelenetekkel igyekeztek életszerűen megmutatni azt is, hogyan segítsünk idős, rászoruló rokonainknak a pelenkával való megbarátkozásban, a használatban, sőt olyan finomságok felismerésében is, hogy mi a különbség a nappali és az éjszakai nedvszívó között.
A tervezők az idősek igényeihez mérten sokszínű választékot vonultattak fel az ágyban fekvőknek szánttól az alsóneműként felhúzhatón át az aktívabb korosodóknak megfelelőig.
A bemutató több száz fős közönsége főként a gyártók képviselőiből, gondozóotthonok dolgozóiból és orvosokból állt.
"Először tekintették divatcikknek a pelenkát" - lelkesedett egy fiatal vendég, akinek nagyon tetszett az információban gazdag műsor és a széles termékskála.
Forrás: MTI