Pártbuli a Megyeri híd
A kormány "pártbulivá züllesztette" a Megyeri hídnak és több útszakasznak is az átadását - közölte Szűcs Lajos, Pest Megye Közgyűlésének fideszes elnöke szerdán az MTI-vel, aki szerint őt és több, érintett polgármestert meg sem hívtak ezekre az eseményekr
2008. október 1. szerda 17:24 - Hírextra
Szűcs Lajos nyílt levelében - amelyet Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek és Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszternek címzett - azt írta, "szándékosan vagy véletlenül", de végül nem hívták meg sem őt, sem több, érintett polgármestertársát a Megyeri hídnak, az M0-s gyorsforgalmi út egy szakaszának, valamint az M6-os autópálya érdi tetőig tartó részének az átadására.
Közlése szerint "csak kormánypárti polgármesterek és politikusok lehettek jelen az avató ünnepségeken", akik jelentős szerepet kaptak az eseményeken.
Példaként említette, hogy az M6-os út érdi átadásán Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester mondott beszédet, a Megyeri híd szalagját pedig Bóth János (MSZP), Vác polgármestere vágta át.
Szűcs Lajos szerint - aki nemcsak a megyei közgyűlésnek, hanem a Pest Megyei Területfejlesztési Tanácsnak is az elnöke - a hídavatás örömére árnyékot vet az is, hogy a kormány a jogerős bírósági ítéletek ellenére sem volt hajlandó egyeztetni, megegyezni az érintett, "jelentős többletforgalmat elviselni kénytelen településekkel".
Az ilyen elmaradt meghívások - folytatja - nem a személyének szólnak, hanem a Pest megyében élő embereknek, a 187 településnek. "A mellőzéssel nem engem sértenek meg, nem engem mellőznek, hanem a Pest megyében élő 1 millió 300 ezer embert" - tette hozzá.
Kedden Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor avató beszédeivel hivatalosan is megnyílt a Megyeri híd, amely a budai oldalon Budakalászt, a pesti oldalon pedig Újpestet köti össze egymással a Szentendrei-sziget déli csücske fölött.
A kedden átadott Megyeri hidat a Hídépítő Zrt. valamint a Strabag Zrt. konzorciuma, az M0 Északi Duna híd Konzorcium építette. A kivitelezés 2006 februárban indult, és 2008 szeptemberben fejeződött be. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. volt, a hidat az Unitef-CÉH Kkt. tervezte.
A híd kétszer két sávos, de olyan széles a leállósáv, hogy szükség esetén abból is haladó sáv alakítható ki, így kétszer három sávos lehet a híd és akkor még mindig marad hely egy biztonsági sávnak.
Több civil szervezet - egyebek mellett a Budakalászért Védegylet, az Ürömi Településfejlesztési és Érdekvédelmi Egyesület és a Levegő Munkacsoport - közös állásfoglalást fogalmazott meg a hídátadás nyomán a térségben megnövekvő forgalommal kapcsolatban.
Forrás: MTI